Giddefredag

Under några fredagar varje termin gästas vi av olika personer som delar med sig av sina tankar och sin favoritmusik.

Våren 2024

Ramen är Sinnesromässan som börjar kl 18.30, men kvällen startar med tacobuffé från kl 17. Pris: Vuxen 60 kr, barn gratis.

Sinnesromässan i Gideonsbergskyrkan är en nära-livet-som-det-är-mässa.
Den innehåller mycket musik, som knyts ihop med sinnesrobönen och det som människor vill berätta ur sina liv; det sköra, svåra, starka, det som det kämpas med, det som får glädjen att komma.

Plats: Gideonsbergskyrkan
Dag och tid: Fredagar kl 17-19:30
Termin: 26 januari, 23 februari, 23 mars och 26 april
Kontakt: Lars Rasmussen, 021-10 86 05, lars.rasmussen@svenskakyrkan.se

Fredag 26 januari
Att komma vidare
Kristoffer och Sebastian Ericsson, friskvård och träning

Hur kan vi gå vidare när vi möts av ­hinder och motgångar i livet? Vad driver oss att övervinna svårigheter? Bröderna ­Kristoffer och Sebastian delar sina tankar, och som vanligt blir det mycket musik.

Fredag 23 februari
Den kämpande tron
Anna Hedelius, kulturskribent

Om konstens och fantasins kraft, i relation till tro. Anna är kulturskribent, redaktör, teater­kritiker och moderator.

Fredag 22 mars
Idealitet
Kicki Barklund, präst Bäckbykyrkan

Om hur det påverkar oss som människor att engagera oss ideellt. Och hur viktigt det är för verksamheter med idealitet. Bäckbykyrkan är en samarbetskyrka mellan Svenska kyrkan och EFS.

Fredag 26 april
Att växa i tro
Tommie Sewón, musiker

Talarkvällar & föreläsningar

Ta del av spännande, intressanta föreläsningar med både kända och okända talare och inspiratörer. Här hittar du vitt skilda teman i föreläsningsserier som sker på olika platser i Västerås.

Vuxen kväll

Sång i kör, fördjupning, hantverk och meditation eller musik- och talarkvällar. Kvällsaktiviteterna går både på djupet och bredden.