Jobba hos oss

Att arbeta i Svenska kyrkan innebär att arbeta för något man tror på, och oftast arbete med människor på olika sätt. Här kan du läsa mer, titta på film och hitta lediga tjänster.

Lediga jobb hittar du här!

Svenska kyrkan Västerås har ungefär 230 tillsvidareanställda. Därtill kommer säsongs- och timanställda. En stor organisation innebär att det ofta finns behov av nya medarbetare.

En schysst arbetsplats - Se filmerna här!

Svenska kyrkan Västerås är en resursstark modern organisation. Här är vi omtänksamma mot både medarbetare och medmänniskor. Se filmerna och bli inspirerad!

Praktik, sommarjobb eller prao

För dig som är nyfiken på Svenska kyrkan finns möjlighet att lära mer, t ex genom ett sommarjobb eller en praktikplats.

Jobba ideellt som volontär

I Svenska kyrkan kan man vara medarbetare på många sätt. Som ideellt engagerad och volontär är du med och bär kyrkan tillsammans med anställda och förtroendevalda.

Om att jobba här

Svenska kyrkan Västerås har fler än 80 000 medlemmar, 26 kyrkor och 23 begravningsplatser. Vi bidrar till ett schysstare samhälle på många sätt, genom stöd till den som behöver oavsett tro eller tvivel, genom arbetet som görs av präster, diakoner, kyrkvaktmästare, församlingspedagoger och alla andra yrkesroller du hittar hos oss.

Om Västerås

Västerås, vid insjön Mälaren, är med sina dryga 140 000 invånare landets sjätte största stad, och den växer fortfarande: Varje år ökar befolkningen med ca 1 000 personer.