Praktik, sommarjobb eller prao

För dig som är nyfiken på Svenska kyrkan finns möjlighet att lära mer, t ex genom ett sommarjobb eller en praktikplats.

Praktik

För dig som går en yrkes- eller högskoleutbildning finns möjlighet att praktisera en tid hos Svenska kyrkan Västerås. En praktikplats kan också vara en god möjlighet för den som kanske befinner sig mellan jobb eller behöver mer arbetslivserfarenhet. Kontakta oss och prata med vår praktiksamordnare om du vill veta mer.
Kontakt: Lars Rasmussen, 021-10 86 05 lars.rasmussen@svenskakyrkan.se

Du kan också läsa om hur Matilda upplevde sin praktik!

Sommarjobb för högskolestuderande

För dig som går högskola/är i högskoleålder finns 10 veckors sommarjobb på Kyrkogårdsförvaltningen. Ansökningsperioden sker under januari-februari. Alla lediga jobb hittar du här!

Sommarjobb för gymnasieungdom

Varje sommar anställer Kyrkogård säsongsarbetare. För dig som går i gymnasiet finns möjlighet att söka fyraveckors sommarjobb på Kyrkogårdsförvaltningen.

Ansökningen till sommarjobb 2024 öppnar i mars/april.

Prao
Är du intresserad av en praoplats? I Svenska kyrkan Västerås har du möjlighet till prao på platser över hela stan och en rad olika yrken. Läs mer här och kontakta oss gärna oss om du vill veta mer.

Vi skapar utrymme att växa som person genom praktik och arbetsträning

Visste du att du kan göra praktik eller arbetsträna inom Svenska kyrkan Västerås. Kanske vill du byta livsbana? Kanske vill du hitta din rätta plats i tillvaron? Eller prova något nytt?