Kyrkor & mötesplatser

Här hittar du alla våra kyrkor i bokstavsordning. Genom att klicka på bilden ser du även församlingshem och kapell samt får mer information om adresser, verksamhet och vad som är på gång.

Västerås domkyrka

Medeltida altarskåp av högsta kvalitet, kung Erik XIVs grav, Sveriges rikaste bestånd av epitafier från den svenska stormaktstiden och den alldeles egna Skattkammaren. Här möts du av historiens vingslag och spår av en tusenårig historia. Läs mer om vad som är på gång i katedralen. Öppet alla dagar kl. 9-17.

Café Malin - invid domkyrkan

Ett stenkast från Västerås domkyrka ligger Café Malin, inhyst i det historiska Konsistoriehuset med anor från 1600-talet. Här kan du mellan maj och september njuta av gott hembakat i historisk miljö.

Sjukhusk

Sjukhuskyrkan

Sjukhuskyrkan är en ekumenisk verksamhet. Vi stöttar patienter, anhöriga och personal i andliga och existentiella frågor. Du hittar oss på Västmanlands sjukhus.

Universitetskyrkan Västerås

Är till för dig som är student eller anställd vid Mälardalens universitet. Alla är välkomna oavsett tro, bakgrund eller identitet.

Ruotsinsuomalainen seurakuntatyö

Laula, rukoile ja juttele muiden suomenkielisten kanssa! Yhteys samankielisiin on usein vapauttavaa ja vahvistavaa. Toimintamme kokoaa yhteen kaikenikäisiä arjessa, pyhässä ja juhlassa! Löydät meidät Mikaelinkirkosta.