Foto: Johannes Frandsen/Ikon

Kyrkis & annat kul för barn & familj

Upptäck Kyrkis, babymassage, barnvagnsbio, barnkörer och många andra aktiviteter för dig och ditt barn. Alla våra verksamheter för barn är avgiftsfria.

Välkommen att delta i våra verksamheter

Hittar du någon verksamhet som du tycker verkar intressant eller som du vill delta i? Då är du varmt välkommen! Hör gärna av dig till respektive kontaktperson om du vill veta mer!

De flesta verksamheter är kostnadsfria. Verksamheter för barn är alltid gratis!

För små barn med vuxen

Mötesplatser runt om i Västerås för barn med vuxen som är hemma dagtid. Barnen får möjlighet att leka och vuxna får möjlighet till kontakt med andra vuxna. Ibland med sångstund och sagostund eller en enkel gudstjänst. Alltid gratis för barnen.

After School

Pyssel, lek och annat för dig som går i skolan.

För lite äldre barn

Sugen på pyssel och att träffa nya kompisar? Sugen på friluftsliv? Eller att dansa loss på disco? Då finns det något för dig. Alltid gratis för barnen.

Körer för barn

Att sjunga i kör är bra för kroppen och humöret. Att sjunga tillsammans är roligt. Man får lära sig nya sånger och får erfarenhet av att uppträda. Det finns körer med stora utmaningar och sådana med lite enklare. Alltid gratis för barn.

Suomenkielinen lastentoiminta

Yhdessäolo ja toisiinsa tutustuminen suomen kielen ja leikin kautta on suuri ja tärkeä osa ruotsinsuomalaista seurakuntatyötä. Mikaelinkirkolta löydät suomenkielistä toimintaa sekä perheille että lapsille.

Klädbytardagarna våren 2024

Lördagen 23 och söndagen 24 mars är det dags för vårens Klädbytardagar i Önsta Gryta kyrka! Genom att handla kläder på klädbytardagarna bidrar du till en bättre miljö och en bättre värld.

Bullan barnscen

Föreställningar i Önsta Gryta kyrka och Viksängskyrkan under våren 2024.

Pedagogiska program och verksamheter för skolan

För skolor och elever i alla åldrar. Gratis!

Orgelelever

Orgelundervisning för barn och ungdomar.