Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Konfirmation & ungdom

Du behöver inte tycka, se ut eller tro på något speciellt sätt. Hos oss är du välkommen precis som du är. Vi har konfirmation med olika inriktningar som dans, fotboll och rock, ungdomskvällar och många andra sammanhang där du kan vara med och påverka det vi gör.

Bli konfirmand

Går du i åttan? Då är det dags att börja kika på våra konfagrupper! Det finns flera olika grupper att välja mellan, vissa med tema som fotboll, dans och IT, och andra där man träffas under veckorna, nån gång i månaden eller bara på helger. Konfirmation är inte som du tror!

För dig som är ung

Kom som du är. Och var den du är. Fika, spela, kolla film, snacka, fira mässa och gör annat ni bestämmer själva. Här hittar du massor av ställen att träffas på och bara vara!

En blandad ungdomskör som sjunger inomhus.

Körer för unga

Gör något kul tillsammans och lär känna nya kompisar. Sjung i kör. Gamla eller nya låtar. Du väljer.

Orgelelever

Orgelundervisning för barn och ungdomar.

Nattvandring

Svenska kyrkan Västerås har börjat med nattvandringar i de östra delarna av staden, för att finnas till hands för ungdomar som kanske vill prata eller bara tycker att det är skönt att det finns vuxna på plats ute i samhället.

Kyrkan och idrott

Schysst eller... För att skapa ett vinnande lag och en framgångsrik idrottskarriär krävs en schysst idrottsmiljö. Svenska kyrkan kan ställa upp som resurs när det gäller att skapa en god idrottsmiljö för fler.

Texterna "hope" och "kärlek" och glada färger.

Talk2me - någon att prata med

Det kan hända oss alla någon gång att livet känns jobbigt. Som när man känner sig orolig, stressad, ledsen, ensam, misslyckad... Då brukar det kännas bra att dela med sig av tankar och känslor till någon som lyssnar och stöttar.

Leva vidare-grupper

Ibland kan sorgen efter ett dödsfall kännas allt för tung. Det kan betyda mycket att få dela tankar, känslor och minnen med andra i samma situation.