Foto: Birgit Kullingsjö

Lena församling

Lena församlingen ligger vackert belägen mellan Alingsås, Vårgårda och Sollebrunn. Begreppet ”Levande landsbygd” stämmer väl in på denna ort.

I Lena församling bor ca 1500 personer. Här finns ett rikt föreningsliv, skola och förskolor.
  I Lena församling finns två kyrkor. Lena kyrka, vackert belägen utanför Östadkulle by och en vacker stenkyrka i Fullestad.
  Vi som församling vill vara en öppen kyrka för alla – gammal som ung, för den som är nyfiken men också för den som vill gräva djupare i trons liv. Kyrkans sätt att vara kyrka har förändrats genom tiderna men uppgiften har alltid varit densamma, så också idag – att vara en mötesplats människor emellan och mellan människa och Gud. Välkommen!

Lena församling finns på facebook - Lena församling, Vårgårda

I vår kalender hittar du aktuell verksamhet för Lena församling och hela Vårgårda pastorat.

Kalender och aktuellt

Här hittar du aktuell information om våra gudstjänster och verksamheter