Ge en gåva!

Det är roligt att få men härligt att ge. Var med att förvandla människors liv genom en investering i något som ditt hjärta klappar lite extra för!

Gud älskar en glad givare!

Att ge med lust och glädje utan tvång in i något som ligger en varmt och hjärtat så blir glädjen stor när resultatet visar sig. Det förökar kärleken mellan människor och även Gud blir glad då vi gör något gott för någon annan.

Svenska kyrkan har en lång erfarenhet av att förvalta gåvor av många olika slag och vi arbetar ständigt med att hitta nya sätt att hjälpa. Hjälpen behövs både lokalt och globalt. Här i Varabygdens församling arbetar diakonerna ihärdigt med att möta växande lokala behov, men är även engagerade i internationella samarbeten och satsningar vi gör som församling.

Även lite blir mer!

Att ge av sig själv till en medmänniska kan innebära att ge av sin tid, kanske det mest värdefulla idag? Som ideell arbetskraft gör du oerhört stor nytta. Men det behövs även hjälp genom gåvor till Second Hand, där kläder, möbler och husgeråd gör stor skillnad. Skänker du pengar, kan de omsättas på ett annat sätt och vi är angelägna om att göra det på ett effektivt sätt. Tillsammans blir det kraftfullt och mycket mer vi kan göra för att avhjälpa nöd på olika sätt.

Dina gåvor och ditt engagemang är livsavgörande

För dem som lever i fattigdom och förtryck är vårt engagemang och de gåvor vi samlar in livsavgörande. Tillsammans skapar vi hopp, möjligheter och en hållbar framtid.

Swish till ACT: 900 1223
Webb: www.svenskakyrkan.se/act/gava
Plusgiro 900 122- 3 Bankgiro 900 – 1223
Digital fastebössa finns på Act Svenska kyrkans Facebooksida

Våra Swish-nummer

Här är våra Swish-nummer som du kan sända en gåva till så att församlingens arbete för människor med olika behov kan mötas på ett ännu bättre sätt. Vi tackar för gåvan och välkomnar dig att ta del av församlingens goda erfarenheter genom att besöka oss där vi finns i Varabygden, så kan vi berätta mer om arbetet!

Barn & Ungdom

Diakoni Varabd förs