Svenska kyrkan i Torsås

Svenska kyrkan i Torsås består av Söderåkra, Gullabo och Torsås församlingar. Våra församlingar ligger i Torsås kommun, Kalmar län, som ligger i sydöstra delen av landet, mitt mellan Kalmar och Karlskrona. I pastoratet finns cirka 5 000 församlingsmedlemmar.

Söderåkra Kyrkogård

Just nu installeras fjärrvärme av Torsnet på parkeringen utanför kyrkogården. Huvudingången till kyrkogården är stängd tills vidare.

För parkering - se hänvisning norr och söder om kyrkogården.

Vid eventuella frågor kontakta Kyrkogårdsförman Tommy Karlsson på telefon 0486-452 16 eller e-post tommy.karlsson4@svenskakyrkan.se.

Vi ber om överseende under detta pågående arbete!

Hälsningar, Helén Johansson - Kyrkoherde

Ledamöter i ditt församlingsråd för perioden 2024-2025 hittar du här:

Förtroendevalda

Kyrkvärdar i Söderåkra församling tillsammans med kyrkoherde och prästadjunkt.

Vill du ha månadsbladet skickat till dig?

Anmäl dig via länken!

Anmälan månadsblad

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Frågor med anledning av personuppgiftsincidenten

Har du frågor eller synpunkter är du välkommen att vända dig till Torsås pastorats dataskyddsombud:

Tom Angeling
Direkt: 0470-77 38 18
E-post: tom.angeling@svenskakyrkan.se

---------------------------------------------------------------

Kyrkorådets protokoll 2023-10-23

Vill du ha våra månadsprogram skickade till dig?

Nu kan du anmäla dig för prenumeration av våra månadsprogram!

INFO, BIBEL & BÖN: