Sponsra en stol

Sponsra en stol i Domkyrkan.

För endast tusen kronor får Du ditt namn ingraverat på en mässingsplakett på en stol!

Att sponsra en stol i Domkyrkan kostar ett tusen kronor per stol (1.000 kr/stol) och då får Du önskat namn ingraverat på stolens mässingsplakett. Sponsrar Du fler än fem stolar får Du också ett livslångt medlemskap i Domkyrkans Vänner.

Varje stol förses med en mässingsplakett där ert namn graveras in. Det kan vara Ditt eget namn, ett företags namn, en organisation eller någon Du vill hålla i åminne.

Att sponsra en stol är enkelt!

Vänd dig till församlingsexpeditionen i Domkyrkans församlingshem, eller e-posta Ann Hall (ann.hall@svenskakyrkan.se) eller ring 013-30 35 03, eller vänd dig till Bokbordet i Domkyrkan där Du kan betala kontant. Du kan också betala in på bankgiro 730-6814 till Linköpings Kyrkliga Samfällighet. Märk talongen Domkyrkostol. Glöm inte att fylla i Ditt eget namn, adress, gärna telefonnummer! Alla de som sponsrar en stol får ett vackert illuminerat brev som bevis och kvitto. Stolen ägs sedan av Domkyrkan och blir en del av Domkyrkans inventarier.

Stolen är specialdesignad av domkyrkoarkitekt SAR Kerstin Barup för Linköpings Domkyrka. Den är enkel och elegant av oljad ek med ljust skinn i sitsen. Stolen tillverkas av Gärsnäs möbler och utförs i deras gedigna hantverkstradition. Stolarna ersätter kyrkbänkarna på långhusets sidor vid välbesökta konserter och gudstjänster.

Tack för Ditt bidrag!