Foto: Olof Tholander

Kropps församling

Kropp, Björka, Mörarp, Hässlunda, Välluv, Frillestad, Påarp, Ekeby.

Våffelkalas för Act 23/3

Lördagen den 23 mars blir det våffelkalas i Mörarps församlingshem till förmån för Acts hjälparbete.

Här kan du se vad som händer i Kropps församling!

Församlingsbladet Kyrknytt – vårnumret

Läs vårt församlingsblad Kyrknytt! Här kan du se vad som händer i Kropps församling i vår.

Tillsammans gör vi skillnad

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd. Tillsammans kan vi se till att fler människor får tillgång till en rättvis matförsörjning.

Konserter i vår

Välkommen till våra konserter i vår! Inträdet är fritt.

Kreativt kafé

En ny aktivitet har startat i februari. Välkommen till "Kreativt kafé" i Mörarp på måndagar i jämna veckor.

Lunch serveras i Ekeby, Mörarp, Påarp och Välluv

Lunch serveras i Ekeby på måndagar och i Mörarp och Påarp på torsdagar. Nytt för i vår är att sopplunch serveras i Välluv på tisdagar och att lunchen i Påarp serveras i Träffpunktens lokal. Se matsedeln.

Eftermiddagskaffe i Mörarp och Ekeby

På onsdagar serveras eftermiddagskaffe i Mörarp och på fredagar i Ekeby.

Det händer i vår

Här kan du se aktuella aktiviteter och gudstjänster i Kropps församling.

Gudstjänst

Här kan du se alla gudstjänster i Kropps församling t.o.m. maj 2024.

Våra barngrupper

Änglakafé, Gott och blandat eller Vildmarkskyrka. Vi erbjuder grupper och aktiviteter i Mörarp, Påarp, Välluv och Ekeby för barn i alla åldrar och för familjer! Se grupper och tider här!

Kropps vokalensemble.

Sjung i kör!

175 personer sjunger i våra körer för barn och vuxna. Välkommen med du också! Se alla tider här!

Pilgrimsvandringar

På lördagsförmiddagar arrangeras pilgrimsvandringar på olika platser.

Dopfunten och dopträdet i Välliuvs kyrka.

Boka dop och vigsel

Välkommen att boka tid och plats för dop och vigsel i Kropps församling! Här kan du också lyssna till doppsalmer.

Mötesplatser för vuxna

Välkommen till våra grupper och aktiviteter för vuxna! Se alla grupper och tider här.

Församlingsexpeditionen har flyttat till Välluv

Församlingsexpeditionen har flyttat till den nyuppförda byggnaden i Välluv.

Musik vid begravning

Här kan du lyssna på musikförslag till en begravningsgudstjänst.

Kyrkogårdar och begravning

Här finns information om kyrkogårdar och begravning. Se musikförslag för en begravningsgudstjänst.

Självvattnande planteringslådor

Nu kan vi erbjuda självvattnande planteringslådor till våra kyrkogårdar till försäljning.

Blomsterfond

Kropps församling kan ombesörja att sätta snittblommor i minneslund, askgravlund och askgravplats på våra kyrkogårdar.

Djurbegravningsplats i Ekeby, Bjuvs kommun

I Ekeby finns djurbegravningsplatsen Arken – en plats för begravning av smådjur.

Gravstenar provtrycks i Ekeby

På kyrkogården i Ekeby provtrycker vi gravstenarna för att säkerställa att inga gravanordningar är lösa.

Våra förtroendevalda

Här finns namnen på ledamöterna i kyrkoråd och kyrkofullmäktige i Kropps församling. Protokoll från sammanträden finns också att läsa.

Här finns kontaktuppgifter till medarbetarna i Kropps församling.