Foto: Madeliene Kristensson

Våra barngrupper

Änglakafé, Gott och blandat eller Vildmarkskyrka. Vi erbjuder grupper och aktiviteter i Mörarp, Påarp, Välluv och Ekeby för barn i alla åldrar och för familjer! Se grupper och tider här!

Messy Church

Barn och vuxna i alla åldrar hälsas välkomna till Messy Church med kvällsmat, pyssel och andakt följande torsdagar klockan 17.30–19.30:

8 februari i Mörarps församlingshem
7 mars i Ekebygården
4 april i Välluvs församlingsgård
2 maj i Ekebygården

Många familjer har hittat hit, men vi vill uppmuntra till att alla är välkomna till en kväll med Messy Church. Vi pysslar, äter och firar en avslutande andakt tillsammans.

Kostnad: 60 kronor per familj. Anmälan till marie.e.persson@svenskakyrkan.se

Välkommen!

Foto: Johannes Frandsen/IKON

VÅRA BARNGRUPPER:

Vi har en stor verksamhet för barn i alla åldrar och för familjer. Våra aktiviteter äger normalt rum i Mörarps församlingshem, i Lilla Kupan i Påarp, i trädgården vid Välluvs församlingsgård och på Ekebygården.

ADRESSER:

Mörarps församlingshem:
Brandmansgatan 3 i Mörarp.

Lilla Kupan i Påarp:
Lokföraregatan 20 B i Påarp.

Välluvs församlingsgård:
Välluvsvägen 24, Påarp.

Ekebygården:
Pastorsgatan 10 i Ekeby.

Foto: Johannes Frandsen/IKON

Tider för våren 2024:

Änglakafé i Mörarp och Påarp

När: Tisdagar kl. 9–11.30.
Var: Mörarps församlingshem.

När: Torsdagar kl. 9–11.30.
Var: Lilla Kupan i Påarp.

En grupp för föräldrar och barn där vi sjunger gamla och nya barnsånger, rörelsesånger, ramsor och spelar maracas. Efteråt serveras fika. Innan och efter sångstunden finns det möjlighet att leka. Ledare är Anna Keller.

Se en film med babyrytmik med Anna Keller

Öppen förskola (0–6 år)

När: Torsdagar kl. 9.30–11.
Var: Mörarps församlingshem.

Välkommen till en samlingsplats där barn kan leka och vuxna umgås. Fika serveras till självkostnadspris. Utöver lek och prat erbjuds pyssel och sång. Detta är en ny grupp som startar i Mörarps församlingshem. Ålder: 0-6 år.

Vid frågor: kontakta Marie Persson, marie.e.persson@svenskakyrkan.se

Gott och blandat (från 6 år)

När: Måndagar kl. 15–17.30.
Var: Ekebygården.

Gruppen bakar med olika teman, ibland med Bibeln som utgångspunkt, och skapar: målar, pysslar och snickrar. Bara fantasin sätter gränser! Vi avslutar med en andakt.

Anmälan till madeleine.kristensson@svenskakyrkan.se

Skaparverkstad

När: Tisdagar kl. 14.30–16.30.
Var: Mörarps församlingshem.

Det här är en grupp som är indelad i olika teman. Man anmäler sig till de teman man vill komma till. Max femton barn per träff.

Vecka 36–43: Vår variant på legomaster.
Vecka 45–48: Bakning.

Anmälan till marie.e.persson@svenskakyrkan.se

Vildmarkskyrkan (från 6 år)

När: Onsdagar kl. 15–17.30.
Var: Välluvs församlingsgårds trädgård.

Välkommen till en grupp där vi provar olika experiment, bakar och lagar mat över öppen eld. Allt kommer att ske utomhus i den fina miljön i trädgården i Välluv.

Anmälan till madeleine.kristensson@svenskakyrkan.se

Foto: Magnus Aronson/IKON

Musiklek med Anna Keller

Här kan du se en film med rörelsesånger för barn upp till cirka fem år att sjunga med i.