En blandad ungdomskör i röda kåpor sjunger.
Foto: Kristin Lidell /Ikon

Ungdomskörer

Sjung med oss! Utveckla din röst och nå långt tillsammans. I Svenska kyrkan Hägersten finns körer på olika erfarenhetsnivåer. Hitta kören som passar dig.

Chorista, 13–16 år, Uppenbarelsekyrkan

Chorista är Uppenbarelsekyrkans ungdomskör för dig som går på högstadiet. Det är bra om du har erfarenhet av körsång, men inget tvång. Vi jobbar med utveckling av rösten och flerstämmighet, då och då tillsammans med sångpedagog. Kören medverkar på gudstjänster och konserter. Körläger och resor ingår också.

Kören övar på onsdagar, kl. 17.10–18.40. Se aktuellt schema här.

Anmäl dig till Chorista här.

Hägerstens Ungdomskör, gymnasiet, Uppenbarelsekyrkan

Om du går på gymnasiet och gillar klassisk körsång så är detta kören för dig. Det är bra om du har körerfarenhet och kunskap om notläsning. Vi utvecklar den gemensamma körsången mot nya höjder, utforskar ny musik och jobbar då och då med sångpedagog.

Vi sjunger på gudstjänster och konserter – egna och tillsammans med andra körer och musiker. Läger och resor ingår.

Kören övar på onsdagar, kl. 18.45–20.45. Se aktuellt schema här.

Anmäl dig till Hägerstens Ungdomskör här.

Foto: ©kören privat

Mälarhöjdens Ungdomskör, åk 6–9, Mälarhöjdens kyrka

Ungdomskören i Mälarhöjden är till för dig som går i 6:an upp till 9:an. Vi arbetar med sångteknik och flerstämmighet, och utvecklar notläsningsförmågan. Det är bra om du har en viss sångvana, men det är inget krav. Kören medverkar på gudstjänster och konserter, samt åker på körläger. Alla är välkomna oavsett könsidentitet.

Kören övar på måndagar, kl. 16.45–17.30.

Anmäl dig till Mälarhöjdens Ungdomskör här.

Skarvarna, Hägerstens Gosskör, 14–20 år, Uppenbarelsekyrkan

Uppenbarelsekyrkan Skarvarna är tenorer och basar i Hägerstens Gosskör. Skarvarna är gosskören för dig som kommit i målbrottet. Vi är en mindre grupp som siktar högt. Vi sjunger egna konserter och medverkar i kyrkans gudstjänster och reser på körresor. Vi sjunger ofta med Hägerstens Gosskör.

Kören övar på måndagar, kl. 17.00–18.00.

Anmäl dig till Skarvarna här.

Avgiftsfritt – tack vare ditt medlemskap

Ditt medlemskap i Svenska kyrkan möjliggör att denna verksamhet kan vara avgiftsfri. Tack för att du är medlem – du är del av något större.

Läs mer om vad du bidrar till som medlem.

Hitta vuxen- och barnkörer

En blandad kyrkokör i matchande blå färger sjunger.

Vuxenkörer

I Svenska kyrkan Hägersten finner du flera olika vuxenkörer. Både för nybörjare såväl som för erfarna körsångare. För oss är musik en passion. Hitta kören som passar dig.

En barnkör sjunger i ett klassrum.

Barnkörer

Att sjunga i kör är en fantastisk barnaktivitet. I Svenska kyrkan Hägersten finns hela 13 barnkörer för olika åldrar. Du hittar körer i flera av våra kyrkor. Sjung med oss!

Hitta mer för ungdomar

Ungdom och konfirmation

Här hittar du allt du behöver veta om konfirmation. I Svenska kyrkan Hägersten finns konfirmation för dig i åk 8 eller 9, samt gymnasiekonfirmation. Här hittar du också andra aktiviteter, såsom ungdomskväll, efter-skolan-häng och flera körer.

Hitta till våra konserter

En svartklädd man står och sjunger på en scen. En kvinna i svart klänning dirigerar.

Gå på konsert

I Svenska kyrkan Hägersten hittar du många starka konsertupplevelser. Här finns ett rikt musikliv, där många känner ett stort engagemang. Välkommen till musik med passion.