Träffas och umgås

Vi mår bra av att träffas. I Svenska kyrkan Hägersten hittar du flera möjligheter att träffa andra, exempelvis dagtid på vardagar.

Hitta din mötesplats

Öppet hus – i våra kyrkor

Samvaro och gemenskap runt kaffeborden. Öppet hus passar dig som är dagledig. Vi träffas måndagar i Gröndals kyrka, tisdagar i Uppenbarelsekyrkan, och varannan vecka i Mälarhöjdens kyrka. Du är alltid välkommen, när du vill.

Öppet café på kajen

Ett häng för alla åldrar! Caféet där det alltid finns någon att prata med, vi fikar och har fin gemenskap. Missa inte rytmiksamlingarna för alla vuxna och barn, eller lunchandakterna. Öppet tre dagar i veckan.

Kamratklubben

Träff för dig med funktionvariation. Vi sjunger, fikar, pratar och skrattar tillsammans, allt utifrån kyrkans tema. Det hela avslutas med att ljuständning i kyrkorummet. Välkommen!

Promenad och sopplunch

Friskvård och social samvaro i ett. Vi promenerar från Mälarhöjdens tunnelbanestation, och avslutar promenaden med sopplunch i Mälarhöjdens kyrka.

Sommarcafé på kajen

Ett häng för alla åldrar! Caféet där det alltid finns någon att prata med. Vi fikar och har fin gemenskap. Måndag till fredag, 12–30 juni. Välkommen till Kvarterskyrkan på kajen. Se alla tider här.

Mötesplats för ensamstående föräldrar med barn

En liten flicka sitter på golvet framför sin mamma som håller i hennes händer.

Ensamstående föräldrar med barn

Vi träffas i Gröndals kyrka. Här kan du samtala med andra ensamstående föräldrar. Och få en fin stund med ditt barn. Öppet för föräldrar med barn i alla åldrar.

Hitta mötesplatser för barn och familj

Barn och familj

Välkommen till uppskattade mötesplatser för både barn och vårdnadshavare. Här kan barn leka med musik, sjunga i kör och dansa, bland mycket annat.

Hitta mötesplatser för ungdomar

Ungdom och konfirmation

Här hittar du allt du behöver veta om konfirmation. I Svenska kyrkan Hägersten finns konfirmation för dig i åk 8 eller 9, samt gymnasiekonfirmation. Här hittar du också andra aktiviteter, såsom ungdomskväll, efter-skolan-häng och flera körer.

Hitta fler aktiviteter

En svartklädd man står och sjunger på en scen. En kvinna i svart klänning dirigerar.

Konserter, gudstjänster och aktiviteter

I Svenska kyrkan Hägersten kan du gå på konsert, delta i en gudstjänst eller sjunga i kör. Här hittar du också mötesplatser, kulturevenemang och andlig fördjupning.