Foto: Alex Giacomini /Ikon

Ungdom och konfirmation

Här hittar du allt du behöver veta om konfirmation. I Svenska kyrkan Hägersten finns konfirmation för dig i åk 8 eller 9, samt gymnasiekonfirmation. Här hittar du också andra aktiviteter, såsom ungdomskväll, efter-skolan-häng och flera körer.

Häng med på konfirmation!

Konfirmation för dig i årskurs 8 eller 9

Konfirmation ger dig möjlighet att utvecklas. Du lär dig mer om dig själv, om kristen tro, och träffar nya vänner. Läs mer om konfirmationen här.

Gymnasiekonfirmation

Funderar du ibland över livet, vem du är och vad du tror på? Blev det inte av att du konfirmerade dig i 8:an? Då kommer här en andra chans. Välkommen till gymnasiekonfirmation i Svenska kyrkan Hägersten.

Träffas efter skolan eller sjung i kör

Två ungdomar jämför sina skostorlekar på ett bord.

Ungdomskväll

Vill du träffa kompisar, fika, spela spel eller bara hänga i en stor soffa? Då är Ungdomskväll något för dig. Vi träffas på torsdagar i Mälarhöjdens kyrka, under våren och hösten. Redan från kl. 17.00 är du välkommen.

Två barn sitter och pysslar.

Efter-skolan-häng

I Svenska kyrkan Hägersten finns flera mötesplatser efter skoltid. Vi äter mellanmål och är kreativa tillsammans. Du hittar mötesplatser i flera av våra kyrkor.

En blandad ungdomskör i röda kåpor sjunger.

Ungdomskörer

Sjung med oss! Utveckla din röst och nå långt tillsammans. I Svenska kyrkan Hägersten finns körer på olika erfarenhetsnivåer. Hitta kören som passar dig.

Om du vill bli ungdomsledare

En ledare står och pratar framför en grupp ungdomar.

Ledarutbildning

Fick du mersmak under din konfirmationstid och vill fördjupa dig? Vill du bli ledare i kyrkans barn- och ungdomsverksamhet? Då är detta något för dig!

Om du behöver någon att prata med

Samtal och stöd för ungdomar

Är du ung och behöver någon att prata med? I Svenska kyrkan Hägersten kan du vända dig till en av församlingens präster eller diakoner. Du har också möjlighet att träffa terapeut via Kyrkans familjerådgivning.

Verksamhet för skola och förskola

Kyrkan möter skolan

Svenska kyrkan Hägersten vill vara en resurs för skolans arbete, lärare, elever och övrig personal. Här kan du läsa hur kyrkan samverkar med skolan.

Handlingsplan för konfirmand- och ungdomsarbetet

Här kan du läsa om våra mål och hur vi kvalitetssäkrar vårt arbete.

Läs handlingsplanen för konfirmand- och ungdomsarbetet i Svenska kyrkan Hägersten här.