Foto: Alexander Farnsworth

Kamratklubben

Träff för dig med funktionvariation. Vi sjunger, fikar, pratar och skrattar tillsammans, allt utifrån kyrkans tema. Det hela avslutas med att ljuständning i kyrkorummet. Välkommen!

Vi träffas en tisdag i månaden, kl. 18.00–19.30 i Uppenbarelsekyrkan, Lilla salen.

23 januari, 20 februari, 19 mars, 23 april och 14 maj.

Ansvariga/medverkande är Michael Persson, Charlotta Larsson och Julia Sjöstedt.

Träffas och umgås – Aktuella evenemang

En stickning i olika lila nyanser ligger på ett bord. Två kvinnor knypplar i bakgrunden.

26/3 Livets trådar – en existentiell stick- och virkkväll med samtal om livet

Ett tillfälle för dig som tycker om handarbete tillsammans med andra. Ta med ditt egna handarbete och skapa tillsammans! Samtidigt pratar vi om det som känns angeläget. Kostnadsfritt. Vi bjuder på kaffe/te och kaka. Mälarhöjdens kyrka kl. 19.00.

27/4–28/4 Kyrkhelg

En helg i gemenskap för alla åldrar, då vi bland annat förbereder söndagens gudstjänst. Vi sjunger, skapar, samtalar och äter tillsammans. Gudtjänst på söndag kl.11.00 i anslutning till kyrkhelgen. Varmt välkommen till en eller båda dagarna!

Träffas och umgås – Hitta din mötesplats

Öppet hus – i våra kyrkor

Samvaro och gemenskap runt kaffeborden. Öppet hus passar dig som är dagledig. Vi träffas måndagar i Gröndals kyrka, tisdagar i Uppenbarelsekyrkan, och varannan vecka i Mälarhöjdens kyrka. Du är alltid välkommen, när du vill.

Öppet café på kajen

Ett häng för alla åldrar! Caféet där det alltid finns någon att prata med, vi fikar och har fin gemenskap. Missa inte rytmiksamlingarna för alla vuxna och barn, eller lunchandakterna. Öppet tre dagar i veckan.

Kamratklubben

Promenad och sopplunch

Friskvård och social samvaro i ett. Vi promenerar från Mälarhöjdens tunnelbanestation, och avslutar promenaden med sopplunch i Mälarhöjdens kyrka.

Hitta till kyrkhelgen på kajen

Kyrkhelg med gudstjänst

En helg i gemenskap för alla åldrar i Kvarterskyrkan på kajen. På lördagen förbereder vi söndagens gudstjänst. Vi sjunger, skapar och samtalar tillsammans. Och fikar till självkostnadspris.