Foto: Linda Mickelsson, Alex Giacomini/Ikon

Öppet hus – i våra kyrkor

Samvaro och gemenskap runt kaffeborden. Öppet hus passar dig som är dagledig. Vi träffas måndagar i Gröndals kyrka, tisdagar i Uppenbarelsekyrkan, och varannan vecka i Mälarhöjdens kyrka. Du är alltid välkommen, när du vill.

Öppet hus i Mälarhöjdens kyrka – Trivselträffen

Vi börjar med andakt, följt av samvaro och goda samtal. Kaffe och smörgås serveras till självkostnadspris (20 kr). Ledare är Karin Österby och husmor Karen Wendleman.

Tisdagar (ojämna veckor), kl. 13.00–14.30, i Mälarhöjdens kyrka.
16/1, 30/1, 13/2, 27/2, 12/3, 26/3, 9/4, 23/4, 7/5 och 21/5.

Öppet hus i Uppenbarelsekyrkan

En mötesplats för daglediga. Vi börjar med andakt tillsammans i kyrkorummet och fortsätter sedan gemenskapen över en enkel måltid (självkostnadspris). Samtal om högt och lågt, och ibland musikquiz med kyrkans musiker.

Tisdagar, kl. 12.30–14.00, i Uppenbarelsekyrkan.
Från 9 januari till 11 juni. Ej röda dagar

Öppet hus i Gröndals kyrka

Vi börjar med andakt, följt av god samvaro. Kaffe och smörgås serveras för 20 kr.

Måndagar, kl. 13.00–14.30, i Gröndals kyrka.
Från 8 januari hela året ut. Ej 1/4 och 29/4.

Träffas och umgås – Hitta din mötesplats

Öppet hus – i våra kyrkor

Öppet café på kajen

Ett häng för alla åldrar! Caféet där det alltid finns någon att prata med, vi fikar och har fin gemenskap. Missa inte rytmiksamlingarna för alla vuxna och barn, eller lunchandakterna. Öppet tre dagar i veckan.

Kamratklubben

Träff för dig med funktionvariation. Vi sjunger, fikar, pratar och skrattar tillsammans, allt utifrån kyrkans tema. Det hela avslutas med att ljuständning i kyrkorummet. Välkommen!

Promenad och sopplunch

Friskvård och social samvaro i ett. Vi promenerar från Mälarhöjdens tunnelbanestation, och avslutar promenaden med sopplunch i Mälarhöjdens kyrka.

Hitta till kyrkhelgen på kajen

Kyrkhelg med gudstjänst

En helg i gemenskap för alla åldrar i Kvarterskyrkan på kajen. På lördagen förbereder vi söndagens gudstjänst. Vi sjunger, skapar och samtalar tillsammans. Och fikar till självkostnadspris.

Hitta samtal och stöd

Samtal och stöd

I Svenska kyrkan Hägersten kan du få enskilda samtal med präst, diakon eller med Kyrkans familjerådgivning. Här kan du också få ekonomiska stödsamtal, samt hitta mötesplatser som sorgegrupper.

Hitta andlig fördjupning