Djursholms kapell

Det gamla jugendkapellet från 1898 är nästan som ett litet sagoslott. Högt uppe på en kulle ligger den vackert dekorerade byggnaden som är mycket omtyckt vid framförallt dop och vigsel.

Djursholms kapell drivs av Stiftelsen Djursholms kapell, som förvaltar byggnaden och driver verksamheten med stöd av bland andra Danderyds församling. Kapellbyggnaden är invigd i Svenska kyrkan.

Varje söndag firas gudstjänst med präster från olika delar av landet. På sommaren är det lekmannaledda andakter. Här kan du också lyssna till intressanta föredrag och till Kapellkören som sjunger i gudstjänsten och vid konserter.

360-graders rundvandring i Djursholms kapell.

Tillgänglighet
Djursholms kapell är utrustad med teleslinga. En ramp gör det lätt att komma in i kyrkan med rullstol, rullator eller barnvagn.

Hemsida: www.djursholmskapell.se

Adress: Danavägen 9, 182 60 Djursholm.

Karta