Sätraängskyrkan

Sätraängskyrkan och Sätra prästgård med tillhörande byggnader och ängar är en riktig idyll. Kyrkan är öppen dagligen: 08.00 - 17.00.

Både kyrkan och prästgården är relativt nybyggda men prästgården har anor ända tillbaka till mitten av 1600-talet. Välkommen till Sätra för att njuta av naturen, för att fördjupa din tro och kanske komma närmare Gud, dig själv och andra!

Kyrkan är uppskattad vid både dop och vigsel. Brudparet kan till och med anlända med båt och gå iland på prästgårdens egen brygga.

360-graders rundvandring i Sätraängskyrkan.

Instrument: orgel och piano.

Tillgänglighet
Sätraängskyrkan är utrustad med teleslinga. En ramp gör det lätt att komma in i både kyrkorummet och samlingslokalen Vagnslidret.

Högsta antalet personer som får vistas i kyrkan är 60.

Adress: Sjöbergsvägen 32, Danderyd – Sätra prästgård

Karta

Öppettider: Sätraängskyrkan är öppen endast vid aktiviter och gudstjänster.

Sevärt
• Altarskåp av syster Lydia, Mariadöttrarna i Vallby.
• Ljusbärare av syster Lydia.
• Gestaltningen av passionsberättelsen och julevangeliet i det intilliggande Stallet.