Gudstjänster

Mitt i livets glädjeämnen och sorger, förtvivlan och hopp samlas vi till gudstjänst. Här får vi möta varandra. Vi ber för andra människor, för världen och oss själva. Med sången, musiken och orden får vi landa en stund i tillvaron. Alla är välkomna att vara med: unga och gamla, vana gudstjänstfirare likväl som ovana.

I gudstjänsten kan vi vara i fred med oss själva och Gud. Samtidigt har vi gemenskap med dem som deltar i gudstjänsten. I en tid där allt går i ett kan gudstjänsten bli en paus, ett andrum, och ett sätt att få perspektiv på sitt liv. När man sätter sig ner i kyrkorummet är man en del av ett sammanhang; här har människor suttit före oss och många fler kommer att sitta här efter oss. Genom kollekten kan man stödja behövande i världen eller på hemmaplan.

Här kan du få information om gudstjänsterna i Danderyd:
• Titta i kalendariet på hemsidans startsida.
• Gå in på Svenska kyrkans hemsida. Där finns information om alla gudstjänster i Danderyd och i hela landet.
• Ladda ner Kyrkguiden för Android eller Iphone.

Varmt välkommen att delta i gudstjänst i någon av dina kyrkor i Danderyd! Vi ses!

Vilken gudstjänsttyp passar dig?

Varje vecka firar vi olika typer av gudstjänster och andakter i Danderyds församling. På söndagar slår vi på stort med högmässa i Danderyds kyrka med kyrkkaffe efteråt i Församlingens Hus. Vill du komma på en enklare kvällsmässa och kanske delta i en samtalsgrupp eller hänga på vår ungdomskväll är du varmt välkommen på onsdagar.

Kyrktaxi

Kyrkan finns för alla och därför erbjuder Danderyds församling Kyrktaxi (via Taxi Stockholm) som är gratis. Alla som vill medverka i gudstjänstlivet och i församlingens övriga aktiviteter ska få möjlighet till det. Om du av olika anledningar har svårt att ta dig till kyrkan får du boka kyrktaxi. Se nedan.