Foto: Chuttersnap

Boka lokal

Planerar du för dop, bröllop, minnesstund, 50-årsfest, bostadsrättens årsmöte eller kanske en konsert? Danderyds församlings lokaler är trivsamma och välkomnande. Det finns möjlighet att hyra både dagtid och kvällstid, vardagar eller helger.

Kyrkornas akustik är omtyckt i musiksammanhang, både vid församlingens konserter och av externa konsertarrangörer. Petruskyrkan är även en uppskattad plats vid skivinspelningar.

Församlingsgårdarna finns i anslutning till kyrkorna. Alla har välutrustade kök som går att hyra för självhushåll eller catering.

Välkommen att boka våra församlingsgårdar hos församlingsvärdarna.
Kontaktuppgifter hittar du här.

Pris lokalhyra vid dop och konfirmation
Församlingsbo, 900 kr
Ej församlingsbo, 1700 kr.
OBS! Församlingens Hus går ej att boka för dopfest.
Pris lokalhyra vid minnestund
Församlingsbo, 900 kr
Ej medlem i Svenska kyrkan, 4000 kr.
Tidsbegränsning för hyra av lokal vid dop/minnesstund/konfirmation fram till kl 21.00. Därefter gäller samma regler och taxa som vid fest.

Lokalhyra vid fest
Djursholms församlingsgård ”Änglagaraget”, max 110 personer  10000 kr
Vagnslidret, ca 30-40 personer  1700 kr (2 tim, inkl kök) där utöver 400 kr/tim. Fullt utrustade kök med porslin. Musik får spelas till kl 01.00, gästerna ska ha lämnat senast kl 01.30.

Djursholms kapell, som är en fristående stiftelse och har egna priser för sin uthyrning, bokas hos Christiane Højlund.
Telefon: 070-952 81 82.
E-post: christiane.hojlund@gmail.com

Kyrkor och lokaler

Danderyds församling har flera kyrkor, kapell och lokaler. Läs mer här om våra kyrkor och lokaler samt hur du gör för att boka dopkaffe, bröllopsmottagning, minnesstund med mera.