VIP
Foto: Lena-Carin Ängslycke

VIP och VIP+

En kul möjlighet för dej med intellektuell funktionsvariation att vara med i kyrkan. Ingen anmälan krävs. Kom och var med precis som du är!

VIP och VIP + är veckogrupper som vänder sig till människor med intellektuell funktionsvariation. Vi är blandade grupper, olika och lika människor, som möts varje onsdag i Stockslyckekyrkan i Alingsås. Vi har kul ihop och det är samma upplägg varje gång så att man känner igen sig.

VIP:

Vänder sig främst till dig som går på högstadiet och gymnasiet.
VIP träffas på onsdagar kl 16.30-18.00 i Stockslyckekyrkan.

VIP+:

Vänder sig främst för dig som gått ur gymnasiet och uppåt.

VIP+ träffas på onsdagar kl 18.30-20.15 i Stockslyckekyrkan.

Programmet för en VIP-träff ser vanligtvis ut så här:

• Sångsamling där vi välkomnar nya och berättar om dagens träff.

• Dagens aktivitet (det kan t.ex. vara att baka, spela bingo eller sjunga m.m.)

• Fria aktiviteter där man väljer vad man vill göra.

• Fika

• Andakt i kyrkan där vi sjunger, tänder ljus, ber och lyssnar på kyrkklockorna.

För mer info under terminen gå med i vår Facebookgrupp: ”Alla vi som går till VIP”

Det är gratis och ingen föranmälan men vi ser gärna att man kommer regelbundet och i möjligaste mån följer våra program och tider

I filmen nedan kan du få en inblick i verksamheten!
Filmen är framtagen av: FarkostenMedia

Detta är VIP:

VIP startade 2005 och har sedan dess vuxit då det har blivit många deltagare som är med på VIP grupperna, vilket är väldigt kul. Verksamheten är viktig, den tillför kyrkan och oss alla mycket. Sprid gärna informationen och känn er varmt välkomna!