Christinae ungdomskör

Här sjunger ungdomar från åk 8 och uppåt. Du får utveckla din röst och din musikalitet, sjunga i stämmor och lära känna musik i många olika stilar. Välkommen till Christinae ungdomskör!

Den goda andan är viktig för oss. Du ska känna att du trivs och har roligt! Genom kören får du nya kompisar med samma intresse.

Under körövningarna utvecklar vi sångteknik, körklang och musikaliskt samspel. Kören sjunger i gudstjänster och konserter i Christinae kyrka ungefär en gång i månaden. Vi deltar i festivaler och kördagar, och ordnar egna körläger på Färgengården, kyrkans lägergård.

Vi träffas på onsdagar kl 18.00-20.00 i musiksalen på Brunnshusallén 3. Fika i mitten av övningen.

Vårens viktigaste händelser:

- Ungdomskörhelg i Högsbo, Göteborg 9-10 mars

- Scenisk version av Förklädd gud tillsammans med Christinaekören 20 april

- Vårkonsert med alla unga körer i Christinae 18 maj

Börja sjunga?
Du som vill börja sjunga i Christinae ungdomskör träffar körledarna för en enkel audition. Anmäl dig via mail till Samuel eller Johanna, kontaktuppgifter nedan.

Som körsångare ingår du i den ideella föreningen Unga körer i Christinae. Genom föreningen kan vi söka bidrag till projekt, läger och resor. Medlemsavgiften är under 2024 en valfri summa mellan 50-300 kr per termin.

Välkommen till oss!

Christinae ungdomskör