Foto: Svenska kyrkan / IKON

Baby- och barnrytmik

Baby- och barnrytmik för barn från cirka 4 månader upp till 2 år.

Babyrytmik

För barn 4 månader – ca 1 år (tills de börjar gå) tillsammans med en förälder. Välkommen till en härlig stund i musikens och rörelsens tecken! Vi sjunger, spelar, lyssnar, vaggar, gör ramsor och dansar tillsammans. På ett lekfullt sätt stimulerar vi barnens utveckling både motoriskt, socialt och emotionellt. Vi tar emot 12 barn + föräldrar i varje grupp. Ledare är rytmikpedagog Karin Holmström.

Babyrytmik (4 månader – ca 1 år)

Välj mellan två grupper:

Tisdagar kl. 13.00 -13.45 i Stockslyckekyrkan.
Start: Tisdag 20/2

Torsdagar kl. 9:30 - 10:15 i Noltorpskyrkan.
Start: Torsdag 25/1

Anmälan görs senast 2 veckor före gruppstart

BARNRYTMIK

För barn 1-2 år tillsammans med en förälder. En ett-åring vill oftast inte sitta still! Därför varvar vi med intensiva rörelsepass och lugna moment. Vi använder ofta olika redskap eller instrument för att väcka lust och nyfikenhet. I Barnrytmiken fortsätter vi att stimulera barnens utveckling i samma anda som babyrytmiken. Även den som inte varit med på Babyrytmik kan vara med i denna grupp. Vi tar emot 14 barn + föräldrar i varje grupp. Ledare är rytmikpedagog Karin Holmström.

Barnrytmik ( 1 - 2 ÅR)

Tisdagar kl 9:30 - 10:15 i Noltorpskyrkan.
Start: Tisdag 27/2

Torsdagar kl 10:45 - 11:30 i Noltorpskyrkan.
Start: Torsdag 18/1

I första hand är torsdagsgruppen riktad till lite äldre barn (ca 1,5 år och uppåt), men det går också bra att välja grupp efter den tid och dag som passar bäst.

Anmälningar kan göras fortlöpande under hela året.

Här anmäler du ditt barn till baby- och barnrytmik

Grupperna är avgiftsfria men har begränsat antal platser, så anmälan behövs , (först till kvarn gäller…). För mer information kontakta gärna Karin Holmström.

Nya grupper startar varje termin. Välkomna!

En till två veckor innan starten skickas en bekräftelse ut på om ni fått plats i önskad grupp eller om ni står på kö.

BABYRYTMIK (4 MÅNADER - CA. 1 ÅR):

BARNRYTMIK (1 - 2 ÅR):