Torslanda Gospel

En kör som sjunger både traditionell och nyskriven gospel med repetitioner i Amhults kyrka!

Torslanda Gospel är en kör i Torslanda-Björlanda församling med repetitioner i Amhults kyrka. Vi sjunger både traditionell och nyskriven gospel och framträder som kör några gånger per termin. Vi lär oss mycket av musiken utantill på gehör, så notläsning är inget krav.

Terminens datum:
Repetition på tisdagarna 23/1-7/5 kl. 19-21 med kortare paus för fika.
(Uppehåll 30/4)

Framträdanden/köraktiviteter:
- Onsdag 28/2 i Amhults kyrka. Livsnära temakväll med Robert Eriksson och Java Gospel.
- Söndag 24/3 Medverkan i Livsnära mässa i Amhults kyrka (Repetition14:15)
- Tisdag 23/4 Vårkonsert med Björlanda kyrkokör och Josefin Lidén, sångsolist.

Kören är avgiftsfri och vi sjunger sånger i stämmorna tenor, bas, alt och sopran. Nya medlemmar tas in efter behov i stämmorna och våren 2024 söker vi främst nya tenorer och basar, men några enstaka platser kan finnas i de andra stämmorna också. Hör av dig vid intresse! Om det finns plats i din stämma så kontaktas du av körledaren varvid ni möts vid ett tillfälle för att sjunga tillsammans och där du får tillfälle att höra mer om kören! Anmälningarna behandlas i turordning.

Välkommen med din intresseanmälan för vårterminen 2024  (senast 21/1)

Hur Torslanda-Björlanda församling hanterar dina personuppgifter kan du läsa om här.

Torslanda gospel på Facebook

År 2018 fyllde kören 10 år och har genom åren, utöver gospel, också gjort olika projekt med popigare repertoar, världsmusik och musikaler. Kören framträder flera gånger per termin i gudstjänster och har ibland även egna konserter. Vi samverkar också med andra körer, föreningar och lokala aktörer med evenemang i vårt närområde.

Torslanda Gospel drivs i samarbete med Sensus Studieförbund.