Kör & musik

Torslanda-Björlanda har ett brett utbud av kör- och musikverksamheter, och ett rikt musikliv som spänner över orgelmusik, körsång i många genrer och storlekar, kör och orkester och solistframträdanden.

Några äldre kvinnor står med notblad och sjunger tillsammans.

Sångglädjen

Kören för dig som är ledig på dagen och som sjunger för gemensam trivsel och glädje i Amhults kyrka.

Kyrkokörer

Det finns två kyrkokörer i församlingen. En i Björlanda och en i Torslanda. Vi välkomnar män och kvinnor i olika åldrar.

Barnkörer

Just nu har vi plats för fler barn i våra barnkörer. Det finns barnkörer i både Torslanda, Björlanda och Amhult. Barnkörerna är öppna för sångglada barn. Körerna medverkar i församlingens gudstjänster och i barnkörkonserter, musikal, Lucia eller julspel m.m. I Amhult finns Buller & Bång-Sång, en öppen kör för barn.

Soul Children

Är du mellan 10-16 år och sugen på att sjunga i kör? Gå med i Soul Children, en kör fullproppad med glädje, rörelse och energi!

Torslanda Gospel

En kör som sjunger både traditionell och nyskriven gospel med repetitioner i Amhults kyrka!

Instrumentalister och sångare

Spelar du ett instrument eller sjunger?