Ett moln har formen av ett hjärta på den blå himlen.
Lyssna

Dop | Vigsel | Begravning

Svenska kyrkan finns för dig under hela ditt liv, i både glädje och sorg.

Dop

Alla är välkomna att döpas – barn, unga och vuxna. I dopet får vi ett löfte om att Gud alltid har omsorg om oss. Det är en vacker och glad tradition, som bjuder in till gemenskap.

Vigsel

Vigsel i kyrkan. En bekräftelse av en kärleksrelation mellan två människor, inför Gud och inför varandra.

Begravning

En begravning kan ha olika innebörd för olika människor beroende på relationen till den döde och hur den egna livssituationen ser ut. Ofta är en begravning ett uttryck för sorg och saknad, men samtidigt ett tillfälle då tankar och känslor kring döden och livet väcks i oss.

Musik i samband med kyrkliga handlingar

Renovering av Björlanda kyrka

Från och med måndag 29 juli 2024 är Björlanda kyrka stängd för renovering. Vi fortsätter att fira gudstjänst tillsammans, men då i Björlanda församlingshem.