Stiftsgården Stjärnholm rakt framifrån mot en blå himmel.
Foto: Elisabeth Sundström

Stiftsgården Stjärnholm

Stiftsgården vill erbjuda en miljö som ser till hela människan, hennes behov av andhämtning, inspiration och fördjupning.

På stiftsgården finns en gedigen tradition av kurs-, konferens- och lägerverksamhet sedan 1945.

Efter en genomgripande restaurering och tillbyggnad i mitten på 90-talet är gården idag en bra rustad och väl genomtänkt kurs- och konferensmiljö.

Gården ska vara ett centrum för stiftets barn och ungdom, en mötesplats för kyrka - samhälle – kultur, men också en miljö för utbildning, gudstjänst, andlig förnyelse och själavård.
www.stjarnholm.se

En plats för inspirerande möten

På Stjärnholm finns det plats och rum för inspirerande möten. Här kan du välja mellan gammalt och nytt. Klassiska 1700-talssalonger med praktfulla dörröverstycken och utsmyckade kakelugnar lever sida vid sida med modernt utrustade mötesrum.

Välkommen att kontakta oss på telefon 0155-22 27 00 eller e-post info@stjarnholm.se  om du undrar över något eller vill göra en bokningsförfrågan.

Organisation

Stiftsgården Stjärnholm ägs och drivs av Stiftelsen Stjärnholm. Stiftarna består av Strängnäs stift, Svenska kyrkans unga i Strängnäs stift samt Föreningen Stiftsgården Stjärnholms vänner.

Föreningen Stiftsgården Stjärnholms vänner arbetar helt ideellt och har idag cirka 300 medlemmar med det gemensamma intresset att stödja stiftsgården och dess verksamhet.

Vill Du också bli medlem i Föreningen Stiftsgården Stjärnholms vänner? Betala i så fall in 200:- på föreningens BG 5243-5146 och ange ditt namn och "ny medlem".