Foto: Elisabeth Jonsson

Tveta kapell

Tillkom under 1930-talet och var från början tänkt att vara gravkapell. Under åren har det använts vid olika arrangemang, som t ex orienteringstävlingen O-ringen. Kapellet fick under en längre tid stå och förfalla, men under 2004 genomfördes en renovering så att kapellet åter kan användas.

Fakta Tveta kapell

Tveta kyrka och kapell samt kyrkogård/begravningsplats finns på adressen Tvetaberg 37 i Tveta.

Buss: Ta buss 789 från Södertälje centrum mot Vackstanäs. Du går av vid Tvetaberg. Länk till SL:s hemsida

• I kapellet finns 20 sittplatser
  • Bårtäcke
  • CD-spelare