Kyrkogårdsförvaltningen

Vi strävar efter att du som besökare ska finna våra kyrko- och griftegårdar vackra, välskötta och rofyllda, likväl som att kontakterna med oss ska upplevas som positiva.

OBS! Just nu förekommer det utskick av falska fakturor som ej är från Kyrkogårsförvaltningen. Läs mer om detta längre ner på sidan ”Falska utskick för skötsel av gravplats”. OBS!

Kyrkogårdsförvaltningen svarar för drift och underhåll av begravningsplatserna inom Södertälje pastorat. Vi har ansvaret för att begravningslagens bestämmelser följs och att gravregister och gravkartor är aktuella. Förvaltningen omfattar kyrkogårdar, begravningsverksamheten, kyrkor och kapell.

Vi utför plantering och skötsel på gravarna på uppdrag av gravrättsinnehavare och kan ofta hjälpa till med olika praktiska saker du vill ha ordnat på kyrkogårdarna. Gemensamt för våra kyrkgårdar är att ha en personlig och miljövänlig prägel.

Minneslundar finns på Södertälje kyrkogård, Tveta kyrkogård och Ytterenhörna kyrkogård. En askgravlund finns på Södertälje kyrkogård.

Aktuellt på kyrkogårdarna

Ej folkbokförd i Södertälje Pastorat

Vad behöver du tänka på om du önskar att bli gravsatt inom Södertälje pastorat?

Viktig information!

Gällande kistgravsättningar på Södertälje kyrkogård

Nya kistgravplatser på Tveta begravningsplats

bestämmelser gällande kistgravsättningar på Tveta begravningsplast fr o m 1 juni 2020