Till innehållet Till undermeny
Hagshults kyrka

Skillingaryds församling

Välkommen till Skillingaryds församling! Vi finns här för dig genom gudstjänster, barngrupper, körer, samtal och mycket mer. Här kan du dela både glädje och sorg och få stöd i vardagen.

Sopplunch och middagsbön.

Onsdag 2/10 11.45 är det middagsbön i Skillingaryds kyrka och därefter kl 12.00 sopplunch i församlingshemmet. Denna gång serveras Tallnäs Nikkaluokta-soppa med köttfärs och vitkål, kaka och kaffe för endast 70 kr. Soppan är gluten- och laktosfri, och större sällskap får gärna förboka på 0370-733 57. Välkommen!

Välkommen till församlingens aktiviteter under kulturhelgen!

Vi är med på Vaggeryds kommuns kulturhelg 18 och 19 oktober. Är du barn - passa på att upptäcka kyrkan som detektiv! Är du vuxen: gör det du alltid drömt om - pröva att sjunga i kör! Klicka för mer information.

Kyrkoblad

Här kan du hämta och läsa det senaste kyrkobladet!

Lediga tjänster

Vi söker en komminister 100%. Klicka och läs mer om hur du kan bli en del av vårt arbete här i Skillingaryds församling!

Vill du hjälpa till?

Ta chansen att bli en del av en större gemenskap och göra en meningsfull insats!

1. Vill du hjälpa till?

Publicerad 30 september 2024

2. Syföreningen Ankaret - snart dags för teminsstart.

Publicerad 30 juli 2024

Nya medlemmar välkomnas gärna! Terminsstart 3 september kl. 14 i Skillingaryds församlingshem, med träffar varannan vecka därefter.

3. Skicka in din bön

Publicerad 26 mars 2024

Vet du att du kan skicka in ditt böneämne till oss? Klicka på "Visa fler" i den blå listen längst upp så hittar du "Be för mig". Där kan du skriva och skicka in din bön, så ber vi för dig i en kommande gudstjänst.

4. Spagettigudstjänst - vad är det?

Publicerad 12 februari 2024

Jo, det är en kortare barnanpassad gudstjänst som avslutas med att vi äter spagetti och köttfärssås tillsammans. Ofta sjunger vår barnkör Soul kids på gudstjänsten som alltid är på en vardag kl. 17, perfekt tid efter jobb, förskola och skola och med kvällsmaten ordnad - 50 kr för vuxna, gratis för barn. Välkommen!

5. Om Hagshults klockstapel - Bernt Emanuelsson intervjuas av P4 Jönköping.

Publicerad 13 november 2023

Hagshults kyrka ska få en ny klockstapel istället för den som brann ner 2020. Hur går processen med det arbetet? Bernt Emanuelsson som sitter i församlingens projektgrupp berättar för P4 Jönköping den 30:e oktober. Margareta Svensson filmade.