Foto: U Sövig

Dopklänningar i S:t Mikaels kyrka, Örebro

Mikaels församling har fem dopklänningar som vi gärna lånar ut vid dop.

Här kommer lite bilder på dopklänningarna som finns till utlåning i Mikaels församling. Dopklänningen bokas samtidigt som du bokar dopet. Läs mer på vår dopsida. Vill du titta mer på dopklänningarna är du välkommen till expeditionen i Mikaels församling, Hjärstavägen 33, Örebro. Ring gärna innan så att du vet att det finns någon som kan hjälpa till att visa dopklänningarna. Telnr se nedan.

Dopklänning nr 1: Vit dopklänning. Det går att fästa band på klänningen, banden finns i gult, rosa och blått.
Mikael nr 1.Vit dopklänning. Det går att fästa band på klänningen, banden finns i gult, rosa och blått. Foto: U Sövig
Dopklänning nr 3. Cremefärgad klänning med slät underklänning och överklänning i brodyr.
Mikael nr 3. Cremefärgad klänning med slät underklänning och överklänning i brodyr. Foto: U Sövig
Dopklänning nr 4: Slät cremefärgad klänning.
Mikael nr 4. Slät cremefärgad dopklänning. Foto: U Sövig
Dopklänning nr 5: Vit dopklänning med slät underklänning och överklänning i brodyr. Det finns band i olika färger att trä i.
Mikael nr 5. Vit dopklänning med slät underklänning och överklänning i brodyr. Det finns band i olika färger att trä i. Foto: U Sövig
Dopklänning nr 6: Vit dopklänning med små paljetter.
Mikael nr 6. Vit dopklänning med små paljetter. Foto: U Sövig

Mikaels församling

Adress:
S:t Mikaels kyrka
Hjärstavägen 33
mikaels.forsamling@svenskakyrkan.se

Kontaktlista med alla medarbetare i Mikaels församling

Till Mikaels församling på Facebook

För bokningar och frågor ring:

Informationsservice: 019-15 45 00
(Öppet mellan kl. 9–16 varje helgfri vardag. Lunchstängt kl. 12–13).

För kontakt med Mikaels församlingsexpedition ring:
Anne-Marie Östberg 019-15 47 42
Ulrika Sövig, 019-15 47 47

Församlingens kyrka:
S:t Mikaels kyrka

Kyrkan är öppen:
Måndag-torsdag 8.30-14.30
och under följande gudstjänsttider:
Onsdagar 8.30 Morgonbön
Torsdagar 18.30 Veckomässa