Diakoni ALmby
Foto: IKON

Diakonalt stöd och gemenskap i Almby

Är du i en svår situation? Behöver du stöd och någon att bolla dina tankar med? Här kan du läsa om den hjälp du kan få i Almby församling. Vi gör hembesök och finns för dig som behöver prata med någon. Välkommen!

Vi i Almby församling kan hjälpa dig med:

• Själavård: Samtal som ger dig stöd och hjälp i ditt andliga liv och i din livssituation.
  • Andlig vägledning: Hjälp för den som söker vägledning i sin kristna tro.
  • Hembesök
  • Fondmedel: Om du befinner dig i ekonomisk kris kan vi ge förslag på  fondmedel du kan söka från Svenska kyrkan eller från externa organisationer i samhället. Du kan också vända dig till Eksam som är en ideell organisation i Örebro för dig som behöver råd och stöd i din ekonomi: www.eksam.se

Vi anordnar också andra aktiviteter med gemenskap:

• Träffar med gemenskap i Den gode herdens kapell, Brickebacken eller i Almby församlingshem.
  • Besök vid äldreboenden: Vi besöker olika boenden i området med andakter, fika och gemenskap.
  • Träffar för och med studenter, bl a på S:ta Katarina studentboende.
  • Sommarläger för familjer

Församlingens präster och diakoner finns för kontakt.

Almby församling

Almbyvägen 4,

Telefon: Informationsservice: 019-15 45 00 (öppet mån–fre 9–16. Lunchstängt 12–13) .

E-post: almby.forsamling@svenskakyrkan.se

För direktkontakt med församlingsexpeditionen i Almby: Ring telefon 019-15 46 77

Kontaktlista med alla medarbetare i Almby församling

Till Almby församling på Facebook