Svenska kyrkans individ- och familjerådgivning

Svenska kyrkans individ- och familjerådgivning i Örebro erbjuder samtalsbehandling med familjer, par och enskilda med fokus på relationer.

Samtal och terapi för familjer, par och enskilda

Svenska kyrkans individ- och familjerådgivning i Örebro erbjuder samtalsbehandling för familjer, par och enskilda med fokus på relationer som bor inom vårt upptagningsområde. Ring 019-15 45 45 för att boka en tid. Välkommen!

Ny podcast från Svenska kyrkan: Herre Gud – jag är förälder!

En podcast om trygghet och anknytning med Mats Ekerbring och Peter Kempe från Svenska kyrkan. Sju avsnitt om hur du som förälder stärker relationen till ditt barn och skapar en djupare förståelse för hur du tolkar ditt barns känslomässiga behov av trygghet, tröst, stöd och utforskande. Du hittar podcasten ”Herre Gud – jag är förälder!” på Spotify, Soundcloud och här på webben.

Bra information om relationer

Det finns många bra böcker, webbsidor och poddar om relationer, samlevnad och att leva tillsammans. Och hur det är att vara förälder – till småbarn och till tonåringar. Här är våra familjerådgivares bästa tips för dig som vill lära dig mer.

Satsa på din relation – lär dig PREP

Ta med dig din partner och lär er PREP tillsammans i Örebro – en relationsstärkande utbildning för par. Kursen vänder sig till er där livet är fyllt av småbarn, en ny relation, styvfamiljer eller utflugna barn. Gör en intresseanmälan här på webben. Kursen ges kontinuerligt.

Fråga familjerådgivarna om relationer!

Svenska kyrkans familjerådgivare Mats Ekerbring, Jeanette Vogt och Anna Kling svarar på dina frågor om relationer.

Svenska kyrkans individ- och familjerådgivning

Telefon: