Foto: Ulla-Carin Ekblom

Universitetskyrkan

Vid Universitetskyrkan finns präst, pastor och diakon för studenter och personal på Örebro universitet. Hit kan du komma för att prata om allt. Välkommen!

Foto: Pixabay

Behöver du någon att prata med?

Livsfrågor, tro, relationer, personliga problem, andlig vägledning, identitet, sorg eller tankar kring studier eller arbete - till oss kan du komma och prata om allt . Vi har tystnadsplikt, vilket innebär att det som sägs i rummet stannar i rummet. Vi för inga journaler och samtalen är kostnadsfria.

Välkommen att boka en tid eller bara titta in hos oss på Örebro universitet i Forumhuset, andra våningen, rakt över restaurangen.

Rött keramikhjärta som spruckit mitt itu.
Foto: Magnus Aronson /Ikon

Sorgegrupp för unga vuxna

Har du mist någon som står dig nära? Universitetskyrkan bjuder in till samtal om sorg för dig som är ung vuxen. Vi träffas sex gånger i grupp. I väntan på plats erbjuder vi vid behov enskilda samtal.

För mer information och anmälan kontakta:
Diakon: Anna Forsström, 0767-720 324, diakon@oru.se

Fotspår på en sandstrand.
Foto: Kristina Strand Larsson /Ikon

Stilla rum på Örebro universitet

Universitetet tillhandahåller tre stilla rum, ett på Campus USÖ och två på Campus Almby. Till stilla rummet kan du gå om du känner att du helt enkelt vill dra dig undan från alla intryck som finns på universitetet. Det är öppet för alla oavsett tro!

I Stilla rummet Forum anordnar Universitetskyrkan olika rastplatser, exempelvis lunchbön och mässa. Se mer på vår Facebook och Instragram @universitetskyrkanorebro.

Foto: Magnus Aronson /Ikon

Stilla mässa på Sankta Katarina!

Fira enkel kvällsmässa i Stilla rummet på Sankta Katarina studentboende på tisdagar kl 18.30 (Studievägen 18) under terminerna. Efteråt är det fika och ibland föreläsningar, spelkvällar eller annat program. Välkommen!

Så kommer du i kontakt med oss

Om Universitetskyrkan i Örebro

Universitetskyrkan i Örebro är ett lokalt samarbete mellan Svenska kyrkan i Örebro och frikyrkor i Örebro genom Örebro kristna råd. Vi samverkar även med andra universitetskyrkor via Sveriges kristna råd.