Sjön Lången syns i bakgrunden av en vit paviljong.
Foto: Ulla-Carin Ekblom

Bo på Solliden

Upptäck Sollidens naturnära boende vid sjön Lången, endast 13 kilometer utanför Örebro. Här kan du välja att bo bekvämt i hotellrum eller enklare i vårt vandrarhem. Välkommen att boka ditt boende.

Rum med utsikt Foto: Johanna Egemar

Våra boendealternativ, hotellrum i huvudbyggnaden VILLAN och enklare rum i LÅNGEN.

I VILLAN finns 14 hotellrum, både enkelrum och dubbelrum. I sidobyggnaden LÅNGEN  finns 12 enklare rum med 24 bäddar med dusch och toalett i korridoren. Här finns också ett allrum med kylskåp, micro mm. I sutterängplan i LÅNGEN finns ytterligare 5 hotellrum samt en bastu med relaxavdelning.

RWC + WC
Rymliga handikappanpassade toaletter finns både i VILLAN och i LÅNGEN.

Vandrarhem på Solliden!
Boka vandrarhem på Solliden, nära riksväg 50 mellan Örebro och Nora!

Välkommen till ett mysigt och rofyllt boende vid sjön Lången – mitt i den svenska landsbygdsidyllen men ändå nära till både Örebro och trästaden Nora. Om du gillar att vandra eller cykla finns allt i din närhet.

På Solliden finns enklare rum med dusch/wc i korridor.

Som boende i vårt vandrarhem har du tillgång till trädgård med egen badplats, lekplats, grillplats, boulebana, beachvolleyplan och basketplan.

Fri parkering. Kostnadsfritt wifi.

INCHECKNING, UTCHECKNING OCH BETALNING

Incheckning efter 14.00, Utcheckning senast klockan 11.00. Alla rum är rökfria. Vi tar inte emot husdjur.

Skicka din bokningsförfråga till orebro.solliden@svenskakyrkan.se, ring oss på 019-15 45 35 eller fyll i formuläret nedan.

Sover gott på Sollidens hotellrum
Allrum soffor
Allrum Foto: Rosemarie Johansson
Sovrum Foto: Rosemarie Johansson
WC-Dusch

Jag/vi är intresserade av boende på Solliden

Vi behöver dina kontaktuppgifter för att kunna skicka en bekräftelse till dig inför din vistelse på Solliden.

Vi behandlar dina personuppgifter. Uppgifter hanteras endast av berörd personal och gallras efter din vistelse. På svenskakyrkan.se/orebro/gdpr kan du läsa mer om hur vi hanterarpersonuppgifter i Svenska kyrkan i Örebro pastorat.