Foto: riedellinda /Pixabay

Bröllop och fest

Bröllop, dop, födelsedagsfirande, släktträff, kick off... På Solliden utanför Örebro finns alla möjligheter att ge festen ett unikt innehåll med familjär miljö, sjöutsikt och läcker mat från vår KRAV-certifierade restaurang.

På Solliden möts festdeltagarna av en familjär atmosfär och vackra lokaler– och är det fråga om bröllop eller dop, har ni även möjlighet att använda vårt vackra kapell för vigsel- eller dopgudstjänst.

I vår luftiga och ljusa matsal med sjöutsikt kan vi duka för upp till 70 gäster. Vid fint väder kan ni sitta på vår terrass eller vistas i den stora trädgården.

Festmat

Vårt kök är KRAV-certifierat och omtalat för god, vällagad mat. Ni väljer mellan en smakrik buffé eller en trerättersmiddag med bordsservering. Till maten serverar vi utvalda viner.

Övernattning

Vi erbjuder hotellrum samt enklare boende och frukost till övernattande gäster.

Bröllop och dop

Går ni i giftastankar eller planerar för dop, så har ni även tillgång till vårt eget vackra kapell.  Om någon i brudparet är medlem i Svenska kyrkan, så är vigseln gratis. Festlokal, mat och dryck bokas direkt hos oss och vi hjälper dig att komma rätt när det gäller bokning av präst och musiker.

Kontakta oss 019-154535 eller orebro.solliden@svenskakyrkan.se

Bröllop på Solliden

På vackra Solliden utanför Örebro har ni alla möjligheter att skapa ett unikt sagobröllop. Litet eller stort spelar ingen roll – vi skräddarsyr helt efter era önskemål.

Konferenslokaler och gästrum

Sollidens kurs- och konferensgård i Örebro består av tre byggnader: Villan, Lången och Stugan. Här finns konferenslokaler för större och mindre grupper samt hotellrum och lägerboende. Kontakta oss på 019–15 45 35 så skräddarsyr vi ett konferenspaket helt efter era önskemål!

Två vigselringar.

Boka vigsel i Örebro

Går du i giftastankar? I de åtta församlingarna i Örebro pastorat finns över 15 kyrkor och kapell. Här kan du välja tid och plats för bröllop och boka direkt på webben. En kyrklig vigsel kan vara både liten och intim eller innebära stor fest, det är helt upp till er. I vår värld är nämligen både kärleken och vigseln gratis.

Ett dop i en kyrka. En kvinna med sin man bakom sig, håller barnet i famnen. En manlig präst håller barnets hand.

Boka dop i Örebro

Vill du döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Dopet är en fest för livet och en tradition som är lika fin oavsett ålder på den som döps. Här kan du välja tid och plats för dop i någon av våra kyrkor och kapell. Bokning går att göra direkt på webben.