Konserter i S:t Matteus kyrka

Välkommen till en säsong med musikhögmässor, kör- och orkesterverk, lunchkonserter varje onsdag, musikcaféer och mycket annat.

Ave Maris Stella, sön 17 mars 16.00

Orgelkonsert på Jungfru Marie bebådelsedag med organist Anders Frisk

Kärlekens väg - körmusik i passionstid, sön 24 mars 18.00

Konsert med damkören Vox Matthaei, dirigent Anders Frisk.

Mendelssohn Symfoni nr. 2, sön 5 maj 18.00

Konsert med solister, Mikaeli Kammarkör, S:t Matteus Kammarkör  och Symfoniorkester

Vårsoaré med S:t Matteus Diskantkör, sön 12 maj 18.00

Lättsam musikalisk soaré med S:t Matteus Diskantkör under ledning av Liselotte Frisk.

Fåglarna och källorna, sön 19 maj 18.00

Sånger och orgelmusik i pingstens tid. Katharina Frogner Kockum, sopran och Anders Frisk, organist.

Lättsamt & Blandat, tors 23 maj 19.30

Musikcafé med damkören Vox Matthaei och dirigent Anders Frisk.

Genialitet och galenskap, sön 2 juni 18:00

S:t Matteus Kammarkör med solister framför musik av J. S. Bach, F. Poulenc och P. Nørgaard, i gränslandet mellan det galna och geniala.

Familjegudstjänst med musikal, sön 26 maj kl 16.00

S:t Matteus minikör, barnkör och diskantkör samt instrumentalensemble framför en musikal i familjegudstjänsten.

Digitala konsertbiljetter

Äntligen - säger många - är vi igång med möjligheten att köpa digitala biljetter till våra konserter. Vid större evenemang säljer vi platsbiljetter, vid mindre är det onumrerade platser.

Lunchkonsert onsdagar kl 12.00

Varje onsdag är det lunchkonsert i S:t Matteus kyrka. Alltid fri entré. Efter konserten serveras sopplunch i församlingssalen för den som önskar.

Organist Jonathan Scott spelar på orgeln i S:t Matteus kyrka

En hälsning från Organ Space - den orgelfestival som ägde rum i Stockholm förra helgen. Jonathan Scott framför här Puccinis Humming Chorus ur Madame Butterfly.

Musiken i S:t Matteus

Välkommen till musikverksamheten i S:t Matteus. Till körsång och symfoniorkester, till konserter, musikhögmässor och mycket annat.

Välkommen till S:t Matteus Musikvänner!

Välkommen att bli medlem i S:t Matteus Musikvänner och stöd musikverksamheten i S:t Matteus församling. Som musikvän får du inbjudningar till konserter, inte sällan med eftersits - dricka med tilltugg. Trevligt mingel och möjlighet att få träffa och samtala med de musicerande.

Kostnad: 175 kr/år för medlem, 225 kr/år för familj

Bankgiro: 345-7702