Musiken i S:t Matteus

Välkommen till musikverksamheten i S:t Matteus. Till körsång, orgel- och orkesterkonserter, musikhögmässor och mycket annat.

Ladda ner generalprogrammet för vårens musik

Om musiken i S:t Matteus

Ambitionen att med musikens hjälp gestalta gudstjänsten i alla dess former har högsta prioritet i församlingen. Ttill gudstjänstlivet räknar vi även den stora sakrala musikskatten i form av mässor och requiem.

I musikverksamheten finns cirka 170 frivilliga sångare och musiker engagerade och det är viktigt för oss att arbeta med samma ambitionsnivå och professionalitet i alla åldersgrupper, från barnkörer och uppåt.

Körsång förekommer i så gott som alla huvudgudstjänster utom på sommaren. Konserter och musikgudstjänster har vi året runt, ibland i form av olika tematiska serier såsom tonsättarporträtt och sommarkvällsmusik.

Vi hälsar alla hjärtligt välkomna till Matteusmusiken både som åhörare och som medverkande sångare och instrumentalist!

Konserter i S:t Matteus kyrka

Välkommen till en säsong med musikhögmässor, kör- och orkesterverk, lunchkonserter varje onsdag, musikcaféer och mycket annat.

Körsång i S:t Matteus

Den omfattande körverksamheten i församlingen har spännande program som omfattar allt från enkla visor till stora produktioner med symfoniorkester. Deltagandet är kostnadsfritt.

S:t Matteus Musikvänner

Välkommen till en aktiv vän- och stödförening för musiken i S:t Matteus församling!

S:t Matteus Symfoniorkester

S:t Matteus symfoniorkester är en av de äldsta amatörorkestrarna i hela landet och S:t Matteus församling är idag den enda församlingen i hela Sverige som driver en egen symfoniorkester.

För mer information kontakta

Digitala konsertbiljetter

Äntligen - säger många - är vi igång med möjligheten att köpa digitala biljetter till våra konserter. Vid större evenemang säljer vi platsbiljetter, vid mindre är det onumrerade platser.