Förskola och skola

S:t Matteus församling vill finnas som en tillgång för förskola och skola och bidra med upplevelser, undervisning, fördjupning och kultur.

Visning av julkrubban i S:t Matteus kyrka

Organiserad visning av julkrubban för förskolan i adventstid.

Ladda ner folder om församlingens aktiviteter i förskola och skola (pdf).

Här nedan ser du förslag på vad församlingen erbjuder skola och förskola. Tveka inte att kontakta oss om ni har önskemål om annan typ av aktivitet. Vi har präster, diakoner, pedaogoger, fritidsledare och musiker och vill finnas för er!

Kontakt: Shonna Nordstrand, vik örsamlingspedogog, nedan.

Skolavslutning i S.t Matteus kyrka - bokning

Välkomna att ha er skolavslutning i kyrkan. Läs mer om hur det går till och gör en bokningsförfrågan direkt här på nätet.

Orgelkul och orgelbus för årskurs 1-3

Rolig stund på orgelläktaren i S:t Matteus kyrka

Påskvandring för lågstadiet

En spännande vandring genom påskens alla händelser

Julvandring för skolor

Välkommen till en spännande vandring genom julens händelser! Alla lågstadieklasser i S:t Matteus församling får inbjudan att gå denna klassiska julvandring på skoltid.

Grubbelklubb på skolan

Kom, var som du är och säg vad du tycker! Grubbelklubben erbjuder skolelever möjligheten reflektera med vuxna om viktiga ämnen.

Bibeläventyret

Bibeln och bibelberättelser i skolan. En resurs i religionskunskap för årskurs 4 och 5