Barn, unga och familj

Välkommen till barn- ungdoms- och familjeverksamheten i S:t Matteus församling!

Öppen förskola, tisdag och onsdag

All öppen barnverksamhet har i vår flyttat till Mikaelskapellet på Karlbergsvägen 64. Vi välkomnar alla familjer med barn upp till 5 år till Öppna förskolan på tisdagar och onsdagar. För de nyfödda finns Babycafé på fredagar.

Babycafé fredag - för de allra yngsta

För familjer med de minsta barnen, från de nyfödda fram till dess att barnet tar sina första steg, fredagar mellan 10.00-13.00.

Gud och Lasagne - familjemiddag torsdagar 17.00

Välkomna att sitta ner vid dukat bord. Gud och lasagne innebär mat pyssel, gemenskap och andakt en torsdag i månaden. Anmälan till middagen sker på talongen nedan.

Lek & Paj - öppen förskola på kvällstid

Lek & Paj kallar vi vår öppna förskola på kvällstid, en torsdag i månaden. Det är precis vad det heter - lek och paj! Anmälan sker på formulär nedan.

Högläsning för barn en fredag i månaden

S:t Matteus församlingsbibliotek vill bidra till den urgamla traditionen med högläsning. I vårt barnbibliotek, inrett i glada färger håller vi den muntliga traditionen levande med sagoläsning för barn.

Familjemässa söndag 17 mars feb 11.00

Välkommen att fira familjemässa i S:t Matteus kyrka. En mässa med barnen i centrum, en söndag i månaden kl 11.00.

Söndagsskolan på nätet

Följ med dockan Mickis till söndagsskolan i S:t Matteus kyrka! Söndagsskolan är anpassad för barn från ca 4 år, men självklart kan alla vara med och titta på programmen (ca 10 min) var och när man vill. Kyrkoåret ser lite olika ut varje år, men se bifogad kyrkoårskalender för den aktuella söndagen.

Sagostund på församlingsbiblioteket!

Klockan 10 en fredag i månaden har vi högläsning för barn på församlingsbiblioteket. Ta chansen att tillsammans med barnen bekanta er i denna unika bokmiljö!

Körsång i S:t Matteus

Den omfattande körverksamheten i församlingen har spännande program som omfattar allt från enkla visor till stora produktioner med symfoniorkester. Deltagandet är kostnadsfritt.

Abrigo Rainha Silvia, mödrahem i Rio de Janeiro

Vid familjemässor och barndop, vid fikastunder i förskola och babycafé samlar vi in pengar till förmån för ett mödrahem i Rio de Janeiro. Låt oss berätta lite mer!

Bli volontär och gör skillnad!

VILL DU engagera dig ideellt och bidra med det som just du är bra på, till egen och andras glädje? S:t Matteus församling behöver fler medarbetare!

Barn- ungdom- och familjeteamet i S:t Matteus församling

Shonna Lyn Nordstrand, församlingspedagog,