Foto: Kicki Alm

Det händer i Kristinagården

I Kristinagården är det alltid liv och rörelse. Små och stora träffas här för att umgås och ha roligt. Välkommen du också!

Aktiviteter i Kristinagården för barn och ungdomar

Kyrkans öppna förskola i Kristinagården

Lek, sång och fika för alla åldrar. Vi träffas måndagar klockan 10.00-12.00 och onsdagar klockan 14.00-16.30.

Barnkören Vega

För dig från förskoleklass till årskurs 4 och älskar att sjunga. Kören är uppdelad i två grupper efter ålder. Vi framträder i gudstjänster, konserter och luciatåg.

Sång, kreativitet och gemenskap för dig som är vuxen.

Kristine kammarkör

Kristine Kammarkör är Kristine kyrkas egen kammarkör, som främst och helst sjunger a cappella. Repertoaren sträcker sig från 1500-talskompositioner till modernare vokalarrangemang, ibland med koreografi i framträdandet. Kören har gett ut skivinspelningen "This is the day".

Jönköpings oratoriekör

Jönköpings Oratoriekör är en blandad kör med en repertoar bestående i första hand av större kyrkomusikaliska körverk, men även annan sakral musik.

Adoremus

Gospelkören Adoremus

En stor blandad kör som sjunger härlig gospel i gudstjänster & konserter. Kören har bland annat samarbetat med Samuel Ljungbladh, Charlotte Ollward och Evelina Gard