Foto: Svenska kyrkan Jönköping

Aktuellt på kyrkogårdarna

Här får du information om vad som händer eller är på gång på Jönköpings kyrkogårdar.

Nya träd på kyrkogårdarna

Nu blir det nya träd på Jönköpings kyrkogårdar. Efter många år av nedtagningar av döda och sjuka träd kommer det efter Allhelgonahelgen planteras nya träd på flera av kyrkogårdarna.

Ny belysning och bevattning på Slottskyrkogården

Under hösten påbörjas ett stort arbete med att installera ny belysning på Slottskyrkogården, samt nytt bevattningssystem.

Gravar dekorerade med färggranna blommor på en kyrkogård.

OBS: Varning för erbjudandefakturor för gravskötsel

Vi varnar för privata erbjudandefakturor för gravskötsel. Svenska kyrkan Jönköping samarbetar inte med företaget som heter "Gravskötsel och omvårdnad i Sverige AB". Svenska kyrkan lämnar aldrig ut adressuppgifter över gravrättsinnehavare till privata gravskötselföretag.

Vill du få hjälp att tända ett gravljus?

Nu kan du köpa ett gravljus som vi tänder på aktuell gravplats. Kostnad 100 kronor styck.

Kontakta kyrkogårdsförvaltningen!