Höganäs församling

Välkommen hit! Höganäs församling är en liten familjär församling mitt i stan, nära dig, med Jesus Kristus i centrum. Oavsett om du är en frekvent kyrkobesökare eller aldrig satt din fot i kyrkan är du varmt välkommen till Höganäs församling, precis som du är.

Detta händer i vecka 16

Detta händer i vecka 15

Detta händer i vecka 15

Publicerad:

På gång i Höganäs församling:

Här nedanför kan du snabbt bläddra bland det mesta som händer i kyrkan och församlingshemmet. Du kan också hitta verksamheter i menyn under församlingsliv.

Klicka på ”Öppna bildspel” för större bild eller för att läsa hela bildtexten.

Dop

Välkommen till världen och till dopet. Dopet är en högtid - både för den som döps och för familj, vänner och församling. I centrum för dopet står samhörigheten med Gud, både här och i himlen.

En man med stor ryggsäck går mellan kyrkbänkarna i Uppsala domkyrka.

Bli medlem

Du kan bli medlem i Svenska kyrkan oavsett om du har varit medlem tidigare eller inte. När man vill bli medlem i Svenska kyrkan är det framförallt sin församling som man blir medlem i. Här finns alltid en plats för dig.