Konfirmation 2024/2025

Konfirmationen är en möjlighet att uppleva något nytt. Att tillsammans med andra ungdomar upptäcka och fundera mer på vad livet innebär. Anmäl dig nu!

Vill du...

• Fundera på och prata om vänskap, kärlek, döden, himlen, orättvisor, Gud, tro, och att vara sig själv?
  • Ha kul samtidigt som du får veta mer om Jesus och kyrkan, uppleva hur det är att fira gudstjänst och sen konfirmeras i Himmelsfärdskyrkan?
  • Känna dig välkommen precis som du är!

Välkommen att konfirmera dig i Höganäs församling! Tillsammans med andra ungdomar får du möjlighet att lära känna dig själv och Gud på ett roligt och minnesvärt sätt. Vi diskuterar livsfrågor, leker, utmanar oss själva, spelar spel, pysslar, ser på film, funderar på vad vi själva och kyrkan tänker om tro - och mycket mer. Konfirmation handlar ju om kristen tro och kristen tro handlar om livet och allt vad det innebär.

Informationsmöte

Den 22 augusti kl. 18.00 möts vi för första gången alla grupperna tillsammans. Ni får träffa era gruppkompisar och ni får mer information om era grupper, tider för träffar, läger och  konfirmationsgudstjänst. Detta är också ett gyllene tillfälla att ställa frågor kring allt som rör konfirmandtiden.
På nästa sida kan du läsa mer om de tre grupperna. När du bestämt dig är det dags att anmäla dig.

Gemensam uppstart

Den 31/8 åker alla grupperna på gemensamt dagläger kl. 11.00-15.00 för att rivstarta konfirmandåret.

Årets grupper

Vi erbjuder tre olika grupper - en som ses under höstterminen, en som ses i huvudsak under våren och en som ses i huvudsak under sommaren.

Intense

För dig som gillar att bara vara, men också att få uppleva något nytt - allt i en bra gemenskap. Gruppen träffas under höstterminen, perfekt för dig som vill ha tid till annat under våren. Vi träffas varje torsdag kl. 16-18 under hösten med start den 5 september. Mot slutet av konfirmandtiden åker vi dessutom på läger!

Konfirmationsgudstjänsten blir den 18 januari 2024 i Himmelsfärdskyrkan.

Äventyr

Gillar du fart och fläkt och nya utmaningar är äventyrsgruppen perfekt för dig. Vi träffas två söndagar under hösten kl. 10-14 och sedan torsdag under våren kl. 16-18 med start 23/1. Perfekt för dig som har annat att göra i höst. Givetvis åker vi även på läger tillsammans!

Konfirmationsgudstjänsten blir den 10 maj 2024 i Himmelsfärdskyrkan.

Sommar

Har du mycket på gång under veckorna är denna grupp perfekt för dig. Vi ses en söndag i december, en söndag i april och sedan ses vi intensivt under ett par veckor juni (12-27/6) efter skolavslutningen. Läger blir det också såklart under junidagarna!

Konfirmationsgudstjänsten blir den 28 juni 2024 i Himmelsfärdskyrkan.

Frågor?
Hör gärna av dig om du har frågor och funderingar. Du når Eva som är präst på telefon 042-36 21 94 eller epost: eva.hejde@svenskakyrkan.se

Fyll i formuläret för att anmäla dig.

Konfirmandens uppgifter:

I år erbjuder vi tre grupper: äventyrsgrupp, intensegrupp och sommargrupp. Rangordna dina val med 1, 2, 3 i rutan nedan.

Vårdnadshavares uppgifter:

Alla personuppgifter hanteras i enlighet med GDRP. En bekräftelse på din anmälan skickas till angiven e-postadress.