Jobba hos oss

Svenska kyrkan Helsingborg är alltid i rörelse. Här får du bidra till mening för människor i livets alla skeden. Vi har en stor bredd av kompetenser och yrkeskategorier. En mångfald som berikar och skapar fina möjligheter till mer kunskap, kreativitet och samarbete.

Svenska kyrkan Helsingborg vision är ”Alltid i rörelse, här och nu, en trygg plats för längtan som alla vill tillhöra”. En vision som vi vill att du som jobbar hos oss också vill arbeta efter. Vi är miljöcertifierade för att arbeta för en hållbar verksamhet och framtid.

Här arbetar drygt200 medarbetare i tre församlingar, en kyrkogårdsförvaltning och ett kansli. Här finns yrkeskategorier från alla slags områden;  landskapsarkitekter och kommunikatörer, församlingsherdar och kyrkogårdsingenjörer, musiker och diakoner, fastighetsförvaltare och komministrar. Vi har en sjömanspräst och en studentpräst, och ett kansli med pastorsexpedition, enheter för HR, juridik, ekonomi och kommunikation. Högst beslutande organ är Kyrkorådet i Helsingborg.

Träffa våra medarbetare

Är du nyfiken på oss som jobbar här? Läs vad några av våra medarbetare tycker om sitt jobb och sin arbetsplats.

Lediga tjänster

Just nu söker vi en administrativ assistent samt sommarjobbare som guide i Gustav Adolfs församling. Finns det ingen ledig tjänst aktuell för dig kan du alltid lämna in en generell intresseanmälan hos oss.

Behöver man tro på Gud för att jobba här?

Det är klart att flera tjänster i kyrkan förutsätter att du har en tro. Men det vi ser som en förväntan på dig som medarbetare är att du delar de värderingar som finns hos oss och i den kristna tron, och att du är nyfiken och öppen för att arbeta för vår vision och kyrkans uppdrag i Helsingborg.