Foto: Vladimir Rajta

Nordanstigskustens församling

Välkommen!

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Harmångers kyrka,
väl värd ett besök!

Altartavla i nya barnlokalen i Harmångers kyrka Foto: Sofia Aspling

Ombyggnationen av Harmångers kyrka är färdig.
När skylten står vid vägen är det öppet!

Välkommen in!

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.

Samtalsstöd

Vem du än är och vad du än är i för livssituation är du alltid välkommen att kontakta oss.

I Svenska kyrkan finns det plats för dig som tror – eller tvivlar.

För dig som längtar efter rättvisa och en bättre värld, som vill sjunga i kör eller ha gemenskap

Till kyrkan är du är välkommen oavsett om du är medlem eller ej. Men som medlem hjälper du Svenska kyrkan att jobba för
de unga
de äldre
flyktingar
fred i världen
en bättre planet.
Vi gör det tolv månader om året, både i Sverige och världen.

Dina uppgifter

Var vänlig markera de svar som är aktuella
Uppsala domkyrka

Om Uppsala stift

Uppsala stift är ett av Svenska kyrkans 13 stift. Stiftet omfattar 121 församlingar i Hälsingland, Gästrikland och större delen av Uppland.

Vimil

VIMIL är till för oss som drabbats av sorg. VIMIL är ett nätverk för oss som mist någon mitt i livet. Nätverket är religiöst och politiskt obundet. VIMIL har till ändamål att fungera som stödgrupp, kunskapsbank och påtryckningsgrupp i samhället.

Albertus Pictors kalkmålning som föreställer änglar rengörs i Helga Trefaldighets kyrka i Uppsala.

Kyrkoavgiften skapar möjligheter

Som medlem i Svenska kyrkan betalar du en medlemsavgift, också kallad kyrkoavgift. Den finansierar den lokala församlingens verksamheter.

Svenska kyrkan och civil beredskap

Svenska kyrkans roll i civil beredskap är att upprätthålla den egna verksamheten och att i samverkan med myndigheter och andra organisationer bidra till ett robust samhälle.