Foto: Corren

Skänninge församling

Tätorten Skänninge med Vårfrukyrkan och omkring kyrkorna i Normlösa, Skeppsås, Järstad, Bjälbo, Vallerstad.

En lapp till en tipsrunda hänger på ett träd. En grupp barn och vuxna står i solskenet i bakgrunden.

Tipspromenad i Skänninge

Skänninge: Tisdagar, jämna veckor med start 11 juni och avslutas 1 oktober. Start kl 9.30-12.00 vid församlingshemmet. OBS ingen tipspromenad under Skänninge marken.

En ung tjej står i en kyrka med bänkrader i bakgrunden. Hon är klädd i en vit tröja. Text i bilden: Du är viktig. Anmäl dig till konfirmation redan idag.

Konfirmation

Du är viktig. När du är konfirmand finns möjlighet att prata om och fundera på sådant som vi kanske inte gör varje dag – liv och död, glädje och sorg, kärlek, rädsla och ensamhet. Hitta din konfirmandgrupp här

Veta kyrka interiör.

Kalender för församlingarna i pastoratet

Här nedan hittar du kalendern för alla församlingar. Under kalendern finns länkar till respektive församlings egen kalender. Du hittar även kalendern i appen Kyrkguiden som du laddar ner gratis i din mobil.

Detaljer på Bjälbo kyrkport.

Kyrka och kyrkogård i Skänninge församling

Kyrkor och kyrkogårdarna i Skänninge, Bjälbo, Järstad, Normlösa, Skeppsås, Vallerstad

En man sitter ute i naturen och fotograferar.

Samtycke för för bild, film och ljud

Vi publicerar gärna bild, film och ljudmaterial i våra olika medier och därför behöver vi inhämta samtycke från er

Barn och familj i Skänninge församling

Våra verksamheter för barn och familj i Skänninge församling

Ett notblad med fåglar. Himlen som bakgrund.

Kör och musik i Skänninge församling

Läs om Skänninge församlings kör- och musikliv

Konfirmand och Ungdomar i Skänninge församling

Konfirmander, unga ledare, Svenska Kyrkans Unga och Espingens Kyrkliga Rollspelsförening

Diakonemblem. En duva med ett blad i näbben.

Diakoni i Skänninge

Kyrkan har en plats för alla, var i livet vi än befinner oss.

Personal Skänninge och Väderstad

Personal i Skänninge och Väderstad

Bli medlem i Svenska kyrkan

I Svenska kyrkan finns det plats för dig som tror – eller tvivlar. För dig som längtar efter rättvisa och en bättre värld, som vill sjunga i kör eller ha gemenskap.