Ödeshögs församling

Tätorten Ödeshög samt Heda, Västra Tollstad, Rök, Svanshals, Stora Åby och Trehörna

Foto: Rebecca Pedersen
En gul soppa i en grå tallrik.

Sopplunch i Ödeshög

Torsdagar ojämna veckor i Ödeshögs församlingshem

Altartavla i Ödeshögs kyrka

Morgonbön i Ödeshögs kyrka onsdagar kl 9.00

Varje onsdag har vi en kort morgonbön i Ödeshögs kyrka

Kantor till Ödeshög

Vår nuvarande kantor går i pension under året och vi söker därför en ny kollega med särskilt ansvar för musiken bland barn och unga

Kyrkor Ödeshög

Här finns beskrivning av kyrkorna i församlingen, du kan gå en virtuell vandring och få en guidning av kyrkan och dess historia.

Körer och musik

Kom och sjung med oss i kyrkans körer!

Barnverksamhet

Verksamheten för barn och familjer i Ödeshögs församling Välkomna

En man sitter ute i naturen och fotograferar.

Samtycke för för bild, film och ljud

Vi publicerar gärna bild, film och ljudmaterial i våra olika medier och därför behöver vi inhämta samtycke från er

Fotspår i blöt sand.

Vuxen och diakoni i Ödeshög

För dig som är vuxen finns verksamheter av olika slag. Mötesplatser, såsom sopplunch och gemenskap kring kaffekoppen, möjlighet till enskilda samtal och hembesök, undervisning i kristen tro och grupper för dig som förlorat en anhörig.

Konfirmation, Unga ledare och ungdomsgrupp i Ödeshögs församling

För dig som är 14 år och uppåt - Välkomna!

Pilgrimspark i Västra Tollstad

En plats för meditation, naturupplevelse och såväl fysisk som andlig och själslig upptäcktsfärd.

Pilgrim i Alvastrabygd

ÖDESHÖG Vandra med Ödeshögs församling i Alvastrabygd - på slätten, på Omberg, längs Vättern