Konfirmand och Ungdomar i Skänninge församling

Konfirmander, unga ledare, Svenska Kyrkans Unga och Espingens Kyrkliga Rollspelsförening

Du är varmt välkommen till Skänninge församling som ungdom. Nedan finns det information om aktiviteter och annat vi sysslar med, men behöver du någon att prata med så går det bra att drälla förbi lite när som helst. Är dörren öppen är vi här. Välkommen in!

Äventyrsgrupp

Vi träffas ca en gång i månaden oftast i församlingshemmet i Skänninge.
Är du nyfiken av dig? Vågar du testa något nytt? Gillar du att fundera och diskutera? Då är detta gruppen för dig.
Vi åker på två läger, på hösten åker vi till en lägergård och på våren åker vi till Stockholm.
Startträff: Alla grupper börjar lördagen den 2 sept kl 10.00. Se mer information nedan
Kontakt: Anna-Karin Horner, präst
anna-karin.horner@svenskakyrkan.

Rollspelsgrupp

Träffas: Onsdagar 15.30–18.30 i församlingshemmet i Skänninge.
Gillar du att spela spel? Spela med RPG? Då kan det här vara en plats för dig! Precis som i spelen lever vi oss in i en alternativ värld men då via bordsrollspel.
På detta sätt möter vi våra olika teman.
Varannan vecka är vi tillsammans med musikgruppen.
Vi åker på två läger, på hösten åker vi till en lägergård och på
våren åker vi till Stockholm.
Startträff: Alla grupper börjar lördagen den 2 september kl 10.00. Se mer info nedan.
Kontakt: Anna-Karin Horner, präst
anna-karin.horner@svenskakyrkan.se

Musikgrupp

Träffas: Onsdagar 15.30-18.30 i församlingshemmet i Skänninge
Gillar du musik? Spela eller bara lyssna till? Då är detta din grupp. Vi träffas och använder musik på olika sätt. Varnanna vecka är vi tillsammans med rollspelsgruppen.
Startträff: Alla grupper börjar lördanen den 2 september kl 10.00. Se mer info nedan.
Kontakt: Douglas Widblom,
församlingspedagog
douglas.widblom@svenskakyrkan.se

Startträff

Alla grupper börjar lördagen 2 september med en gemensam träff. Då får du prova på de olika inriktningarna samt får all info om konfirmandtiden.
Vi börjar klockan 10.00 i församlingshemmet i Skänninge. Klockan
13.00 har vi en föräldrasamling innan vi slutar för dagen. Det blir fika.

Unga ledare

Du som tycker det var kul med konfirmation, du kanske skulle vilja bli Ung ledre i konfirmandarbetet eller i någon annan av kyrkans grupper. Som ung ledare kommer du att följa en av församlingens grupper och vara med i det som händer.
Du får möjlighet att prova hur det är att vara ledare samtidigt som du får ta del av allt roligt!
Tillsammans med andra kommer du att få uppleva en spännande tid samtidigt som du får en ledarutbildning som du kommer att ha stor nytta av i framtiden.
Intresserad? hör av dig till Anna-Karin

Anna-Karin Horner, präst
Tel: 0142 - 834 36